Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3007ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere, özel gereksinimli öğrencilere sanatsal becerilerin öğretimine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmak.
Ders İçeriği Sanatsal becerilere ilişkin temel kavramlar; normal gelişim sürecinde çocukta çizgi gelişimi; çizgi gelişiminin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda çizgi gelişimi ve özellikler; sanatsal becerilerin (resim-iş) öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemleri; sanatsal becerilerin (resim-iş) öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlanması; farklı sanatsal becerilerin öğretimi: sulu boya ile boyama, makasla kesme, baskı, püskürtme, origami ve mum çalışmaları, maske, kukla yapma ve bileklik yapma; çocukta sanatsal becerileri değerlendirmek ve kazandırmak için ölçme aracı geliştirme; öğretim planları hazırlama; öğretim uygulama örnekleri geliştirme ve uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanat eğitimiyle ilgili temel kavramları açıklar.
2Sanat eğitimi ve eğitim dizgesi içinde resim-iş öğretiminin yeri ve önemini, resim-iş yoluyla düşüncelerin ifade edilmesi sürecini kavrar.
3Özel gereksinimli öğrencilere resim-iş öğretimi konusunda bilgi sahibi olur.
4Öğrencilerin resimsel gelişim basamakları ve özelliklerini açıklar.
5Özel gereksinimli öğrencilerde küçük kas motor becerilerinin gelişimini açıklar.
6Özel eğitimde seramik çalışmalarını ve gelişime katkısını açıklar.
7Özel eğitimde ebru çalışmaları ve gelişime katkısını açıklar.
8Özel eğitimde resim-iş/seramik/ebru öğretimi programı geliştirir.
9Özel eğitimde resim-iş/seramik/ebru öğretiminde ders planı hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2022-2023 Güz1SAFİ AVCI
Detay 2021-2022 Güz1SAFİ AVCI
Detay 2020-2021 Yaz1SAFİ AVCI
Detay 2020-2021 Güz1SAFİ AVCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3007 ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere, özel gereksinimli öğrencilere sanatsal becerilerin öğretimine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmak.
İçerik Sanatsal becerilere ilişkin temel kavramlar; normal gelişim sürecinde çocukta çizgi gelişimi; çizgi gelişiminin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda çizgi gelişimi ve özellikler; sanatsal becerilerin (resim-iş) öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemleri; sanatsal becerilerin (resim-iş) öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlanması; farklı sanatsal becerilerin öğretimi: sulu boya ile boyama, makasla kesme, baskı, püskürtme, origami ve mum çalışmaları, maske, kukla yapma ve bileklik yapma; çocukta sanatsal becerileri değerlendirmek ve kazandırmak için ölçme aracı geliştirme; öğretim planları hazırlama; öğretim uygulama örnekleri geliştirme ve uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı, Sanat nedir? Neden önemlidir?
2 Sanat eğitiminin kapsamı ve gelişime etkileri
3 Görsel sanatlar eğitiminde Öğretmenin rolü
4 Görsel sanatlar eğitiminde Öğretmenin rolü
5 Görsel sanatlar eğitiminde Ortam düzenleme
6 Sanat gelişimi ve kavramlar Okul öncesi eğitimde yer alan etkinlikler (Serbest zaman, Sanat, Türkçe, Müzik)
7 Sanat çalışmalarının sergilenmesi ve paylaşılması
8 Boya etkinlikleri
9 Yoğurma etkinlikleri
10 Kağıt ve kolaj etkinlikleri
11 Müze ve Sanat eseri inceleme etkinlikleri
12 Bütünleştirilmiş sanat çalışmaları Okul öncesi eğitimde okul-aile işbirliği Bütünleştirilmiş sanat çalışmaları
13 Bütünleştirilmiş sanat çalışmaları
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları