Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3005ÖZEL EĞİTİMDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ3 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Özel gereksinimli öğrencilere matematik dersine ilişkin öğretim sunma bilgi ve becerisi kazandırmak.
Ders İçeriği Matematik becerileri ve kavramların değerlendirilmesi, matematik öğretimi ve planlaması, basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları, problem çözme becerileri geliştirme, matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi, matematik öğretiminde hata türleri ve analizi, işlevsel matematik becerilerinin öğretimi; değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri, geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları, kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar, özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/ stratejileri, matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar, matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiğin temel kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimler.
2Matematik dersiyle ilgili eğitim ortamını oluşturabilmek için gerekli olan öğrenme kuramlarını ve öğrenme aşamalarını betimler.
3Matematik dersinin içeriğini, öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur.
4Matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri betimleyerek ders işlenişinde bu yöntem ve teknikleri kullanır.
5Matematik ders planı oluşturmak için gerekli olan ortam, araç ve gereçlerin nasıl olması gerektiğini betimler.
7Matematik dersi günlük ders planını uygular.
6Matematik dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2022-2023 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Güz1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3005 ÖZEL EĞİTİMDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Özel gereksinimli öğrencilere matematik dersine ilişkin öğretim sunma bilgi ve becerisi kazandırmak.
İçerik Matematik becerileri ve kavramların değerlendirilmesi, matematik öğretimi ve planlaması, basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları, problem çözme becerileri geliştirme, matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi, matematik öğretiminde hata türleri ve analizi, işlevsel matematik becerilerinin öğretimi; değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri, geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları, kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar, özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/ stratejileri, matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar, matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematik nedir?
2 Matematik becerilerinin sınıflandırılması
3 Matematik becerilerinin basamaklandırılması
4 Matematik becerilerinin planlanması
5 Matematik becerilerinin değerlendirilmesi
6 Sayı Hissi ve Kavramının öğretilmesi
7 Dört işlem becerilerinin öğretilmesi
8 Temel işlemlerde akıcılığın geliştirilmesi
9 Çeşitli yetersizliklere göre uyarlamalar yapılması
10 Doğrudan öğretim yöntemi ile matematik becerilerinin öğretimi
11 Basamaklandırılmış yöntem ile matematik becerilerinin öğretimi
12 Yanlışsız öğretim yöntemi ile ile matematik becerilerinin öğretimi
13 Doğal öğretim yöntemi ile ile matematik becerilerinin öğretimi
14 Matematik becerileri ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Alptekin, S. (2019). Özel Eğitimde Matematik Öğretimi. Eğiten Kitap, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları