Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3003ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 3 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere özel gereksinimli öğrencilere fen bilgisi, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersine ilişkin öğretim sunma bilgi ve becerisi kazandırmak.
Ders İçeriği Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri, fen bilgisindeki temaları inceleme, konuları sıralama, konuların kazandırılması için gerekli kavramları belirleme ve bunlara dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme, öğrencilerin düzeylerine göre ders planlarını hazırlama, örnek öğretim uygulamaları, fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama, sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri, sosyal bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.), konuların mantıklı sıraya konulması; konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi, öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama, örnek öğretim uygulamaları, sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen bilimleri ve fen bilgisi kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimler.
2Fen bilgisi dersiyle ilgili eğitim ortamını oluşturabilmek için gerekli olan öğrenme kuramlarını ve öğrenme aşamalarını betimler.
3Fen bilgisi ders içeriği öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur.
4Fen bilgisi öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri betimleyerek ders işlenişinde bu yöntem ve teknikleri kullanır.
5Fen bilgisi ders planı oluşturmak için gerekli olan ortam, araç ve gereçlerin nasıl olması gerektiğini betimler.
6Fen bilgisi dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar.
7Fen bilgisi günlük ders planını uygular.
8Hayat bilgisi/sosyal bilgiler kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimler.
9Hayat bilgisi/sosyal bilgiler dersiyle ilgili eğitim ortamını oluşturabilmek için gerekli olan öğrenme kuramlarını ve öğrenme aşamalarını betimler.
10Hayat bilgisi/sosyal bilgiler ders içeriği öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur.
11Hayat bilgisi/sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri betimleyerek ders işlenişinde bu yöntem ve teknikleri kullanır.
12Hayat bilgisi/sosyal bilgiler ders planı oluşturmak için gerekli olan ortam, araç ve gereçlerin nasıl olması gerektiğini betimler.
13Hayat bilgisi/sosyal bilgiler dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar.
14Hayat bilgisi/sosyal bilgiler günlük ders planını uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
ÖK 011              
ÖK 012              
ÖK 013              
ÖK 014              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ATİ MERÇ
Detay 2022-2023 Güz1ATİ MERÇ
Detay 2021-2022 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2020-2021 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3003 ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ATİ MERÇ atim@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere özel gereksinimli öğrencilere fen bilgisi, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersine ilişkin öğretim sunma bilgi ve becerisi kazandırmak.
İçerik Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri, fen bilgisindeki temaları inceleme, konuları sıralama, konuların kazandırılması için gerekli kavramları belirleme ve bunlara dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme, öğrencilerin düzeylerine göre ders planlarını hazırlama, örnek öğretim uygulamaları, fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama, sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri, sosyal bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.), konuların mantıklı sıraya konulması; konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi, öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama, örnek öğretim uygulamaları, sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen Bilimleri Eğitimi
2 Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere Fen Öğretimi
3 Görme Yetersizliği Olan Bireylere Fen Öğretimi
4 Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylere Fen Öğretimi
5 Özel Yetenekli Bireylerde Fen Öğretimi
6 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Fen Öğretimi
7 Sosyal Bilgiler Eğitimi
8 Arasınav
9 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerde Sosyal Bilgiler Öğretimi
10 Özel Yetenekli Bireylerde Sosyal Bilgiler Öğretimi
11 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Bilgiler Öğretimi
12 Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere Sosyal Bilgiler Öğretimi
13 Görme Yetersizliği Olan Bireylere Sosyal Bilgiler Öğretimi
14 Etkinlik hazırlama ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Edt. Hüseyin Mertol-Seraceddin Levent Zorluoğlu-Çiğdem Akkanat, Nobel YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları