Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3001ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere,özel gereksinimli öğrencilere ses temelli ve cümle yöntemiyle okuma yazma öğretimi için uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.
Ders İçeriği Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma-yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/ stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretim Türkçe Dersi Programını (I-II) tanır.
2Programın temel yaklaşımını açıklar.
3İlk okuma-yazma dersinde yapılandırmacı yaklaşımı uygular.
4İlk okuma-yazma öğretiminde ses temelli cümle yöntemini uygular.
5İlk okuma-yazmaya hazırlıkta etkinlikleri planlar.
6Ses grupları, heceler, kelimeler ve cümleleri nasıl oluşturacağını ve bunları öğrencilere nasıl öğreteceğini gösterir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2022-2023 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Güz1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3001 ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere,özel gereksinimli öğrencilere ses temelli ve cümle yöntemiyle okuma yazma öğretimi için uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma-yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/ stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İlkokuma Yazmanın Tarihsel Gelişimi
2 İlkokuma Yazma Öğretiminin Amacı, Önemi ve İlkeler
3 İlkokuma Yazma Öğretimi Yaklaşımları
4 İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Bilimsel Dayanaklı Yöntemler
5 Ses temelli okuma yazma öğretimi
6 Cümle temelli okuma yazma öğretimi
7 Karma yöntem ile okuma yazma öğretimi
8 İşlevsel okuma yazma öğretimi
9 İlkokuma Yazma Öğretimine etki eden gelişimsel özellikler
10 İlkokuma Yazma öğretiminin zihin yetersizliği olan öğrenciler için önemi
11 İlkokuma Yazma Öğretimi Uygulamaları
12 Okuma akıcılığı, değerlendirilmesi ve desteklenmesi
13 İlkokuma Yazma Öğretiminde yapılabilecek uyarlamalar
14 İlkokuma Yazma Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Avcıoğlu, H. (2018). Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi, Eğiten Kitap, AnkaraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları