Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5002ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihin yetersizliği olan bireylere kavram öğretimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği Kavramın tanımlanması, kavram çeşitleri, kavramların yararları, çocukların kavramı öğrenmesi, kavram öğretimin unsurları, kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar, kavram öğretiminde kullanılan yöntemler, Doğrudan Öğretim Modeli, Yanlışsız Öğretim, Eşzamanlı İpucuyla Öğretim, kavram öğretiminde değerlendirme ve planlama, kavram öğretimini uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kavram öğretimine ilişkin temel kavramları açıklar.
2Tipik gelişim sürecinde kavram öğrenme aşamalarını betimler.
3Kavram öğretiminin unsurlarını örneklendirir.
4Zihin yetersizliği olan bireylere kavram öğretiminde kullanılan yöntemleri açıklar.
5Zihin yetersizliği olan bir bireye yönelik kavram öğretimi planlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1GİZEM ERGİN
Detay 2022-2023 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5002 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. GİZEM ERGİN gizemergin@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihin yetersizliği olan bireylere kavram öğretimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
İçerik Kavramın tanımlanması, kavram çeşitleri, kavramların yararları, çocukların kavramı öğrenmesi, kavram öğretimin unsurları, kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar, kavram öğretiminde kullanılan yöntemler, Doğrudan Öğretim Modeli, Yanlışsız Öğretim, Eşzamanlı İpucuyla Öğretim, kavram öğretiminde değerlendirme ve planlama, kavram öğretimini uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders sürecine ilişkin açıklamalar
2 Kavram nedir? Kavram çeşitleri nelerdir? Kavramların yararları, Çocuklar kavramları nasıl öğrenirler?
3 Kavram öğretiminin unsurları, Kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar, Kavramın yapısına ve sunumuna ilişkin özellikleri
4 Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler: Doğrudan Öğretim Yöntemi: Değerlendirme ve planlama, uygulama, veri toplama ve izleme
5 Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler: Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Değerlendirme ve planlama, uygulama, veri toplama ve izleme
6 Eşzamanlı İpucuyla Öğretim ve Sabit Bekleme Süreli Öğretimle Kavram Öğretimi
7 Doğal Öğretim Yöntemleriyle Kavram Öğretimi
8 Kavram öğretiminin değerlendirilmesi: Öğretim sonrası değerlendirme, basamak geçişlerini değerlendirmede veri kayıt formlarının kullanılması, Kavram öğretimi oturumlarının sonlandırılması: Grafik çizimi, takip çizelgeleri
9 Kavram Öğretim Modülleri: Uzun ve kısa kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: Az ve çok kavramları örneği
10 Kavram Öğretim Modülleri: Eski ve yeni kavramları örneği
11 Kavram Öğretim Modülleri: Kalın ve ince kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: Açık ve kapalı kavramları örneği
12 Kavram Öğretim Modülleri: Dolu ve boş kavramları örneği Kavram Öğretim Modülleri: İçinde ve dışında kavramları örneği
13 Kavram Öğretim Modülleri: Bütün ve yarım kavramları örneği
14 Kavram Öğretim Modülleri: Arka ve ön kavramları örneği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Vuran, S. ve Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık. Türkçe
Kırcaaali-İftar, G., Birkan, B. ve Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları