Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 2010ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM1 + 44. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere kaynaştırma ve kurum uygulamalarını yerinde gözlemleme ve öğrencilerin kaynaştırma programları hazırlamalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kuramlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma, gözlem yapma, kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme, çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme, gözlemleri paylaşma ve tartışma, kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.
Ders Ön Koşul OZEO 2003 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2İlköğretim okullarının/özel eğitim kurumlarının yapı, işleyişi ve öğretim programlarını yazar/söyler.
3Özel eğitim hizmeti veren kurumların yapı, işleyiş ve öğretim programlarını yazar/söyler.
4Doğal destek sağlayan kaynakları açıklar.
1Ders programının ve bireyselleştirilmiş eğitim planlarının incelenmesinde dikkat edilmesi gerekenleri söyler/yazar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Ödevler12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2022-2023 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 2010 ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM 1 + 4 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM TIKIROĞLU ccuruk@pau.edu.tr EGT A0210 EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere kaynaştırma ve kurum uygulamalarını yerinde gözlemleme ve öğrencilerin kaynaştırma programları hazırlamalarını sağlamaktır.
İçerik Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kuramlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma, gözlem yapma, kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme, çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme, gözlemleri paylaşma ve tartışma, kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Teorik: Ders sürecine ilişkin açıklamalar, Kurum listelerinin açıklanması Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını (BEP) ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
2 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Gözlem Raporu Nasıl Yazılır? Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
3 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
4 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
5 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
6 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
7 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
8 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
9 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
10 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
11 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
12 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
13 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
14 Teorik: Deneyim Paylaşımı, Geribildirim Verme Uygulama: Eğitim kurumunun fiziksel özelliklerini, öğretmen özelliklerini, öğrencilerin özelliklerini, BEP ve eğitim uygulamalarını (öğretim yöntem ve teknikleri, davranış yönetimi vb.) gözlem yoluyla inceleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Gözlem Raporu Örneği. Çiğdem Tıkıroğlu Ders Notları. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları