Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 2006BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI 2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının amaçları, bölümleri hakkında bilgi vermek, öğrencilerin uzun dönemli amaç ve kısa dönemli amaç yazma becerisini geliştirmektir.
Ders İçeriği Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları, BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları), ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme, amaçlar, kısa ve uzun dönemli amaçlar, yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi, öğretim amaçlarını ve öğretim basamakları oluşturma ve sıralama, öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kayıt etme, tüm hizmet planları, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri, geçiş planları, tanımı ve önemi, geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma, farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar, BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bireyselleştirilmiş eğitim planlarını tanımlar.
2Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmaları hakkında bilgi verir.
3Özel gereksinimli olan çocukları değerlendirir.
4Özel gereksinimli çocukların var olan performans düzeyini belirler.
10Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazar.
6Tüm ögeleri içerecek şekilde BEP hazırlar.
7BEP’in izlenmesi ve değerlendirilmesi süreci hakkında bilgi verir.
8Geçiş dönemindeki özel gereksinimli öğrencileri değerlendirir.
9Geçiş dönemindeki özel gereksinimli öğrencilerin var olan performans düzeyini belirler.
5Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazar.
11Tüm ögeleri içerecek şekilde bireyselleştirilmiş geçiş planı hazırlar.
12Geçiş planının izlenmesi ve değerlendirilmesi süreci hakkında bilgi verir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
ÖK 011              
ÖK 012              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2020-2021 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 2006 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere, bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının amaçları, bölümleri hakkında bilgi vermek, öğrencilerin uzun dönemli amaç ve kısa dönemli amaç yazma becerisini geliştirmektir.
İçerik Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları, BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları), ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme, amaçlar, kısa ve uzun dönemli amaçlar, yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi, öğretim amaçlarını ve öğretim basamakları oluşturma ve sıralama, öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kayıt etme, tüm hizmet planları, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri, geçiş planları, tanımı ve önemi, geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma, farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar, BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 BEP’le ilgili temel kavramlar
2 BEP’in tarihsel gelişimi ve yasal dayanakları
3 BEP ekibi ve rolleri
4 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
5 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
6 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
7 BEP hazırlama süreci
8 BEP hazırlama süreci
9 BEP hazırlama süreci
10 Geçiş ve geçişin özellikleri
11 Geçiş ve geçişin özellikleri
12 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
13 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
14 Ders ile ilgili okumaların genel değerlendirmesinin yapılması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Avcıoğlu, H. (2011). Zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama sürecine ilişkin görüşleri. Özel Eğitim Dergisi, 12(1), 39-53.Türkçe
Bakkaloğlu, H. (2009). Geçiş. İçinde B. Sucuoğlu (Ed.), Zihin engelliler ve eğitimleri (s. 292-348). Ankara: Kök Yayıncılık. Türkçe
Batu, E. S. (2004) Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmalarına yer verilmesi. İçinde O. Gürsel (Ed.), Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi (s. 31-44). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Türkçe
Erbaş, D. (2004). Var olan performans düzeyinin belirlenmesi ve yazılması. İçinde O. Gürsel (Ed.), Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi (s. 68-80). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları