Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 2009TÜRK İŞARET DİLİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, öğretmen adaylarına Türk İşaret Dili ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk İşaret Diliyle ilgili genel kavramları açıklar.
2Bireyin kendisiyle ve çevresiyle ilgili işaretleri Türk İşaret Dili yoluyla kullanır.
3Türk İşaret Dili yoluyla cümleleri ve matematik kavramlarını kullanır.
4Türk İşaret Dilinde dil bilgisi kavramlarını açıklar.
5Türk İşaret Dilini kullanarak iletişim kurar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1CANAN ALPLER YALÇIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 2009 TÜRK İŞARET DİLİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. CANAN ALPLER YALÇIN cyalcin@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders, öğretmen adaylarına Türk İşaret Dili ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İşaret dili nedir?Türk işaret dilinin genel özellikleri,Türkiyede işitme engelliler
2 Parmak Alfabesi,Aile ve çevresi, Vücudumuz
3 Sağlık,Fiiller
4 Sıfatlar, Zıt Anlamlılar
5 Sayılar, matematik İşaretleri ve ölçüleri,Duygular
6 Zaman Ve Dilimleri,Taşıtlar ve Trafik
7 Renkler, Okul ve Eğitim, Isıtma Araçları ve Yakacaklar
8 Giyecek ve Takılar,Yiyecek ve İçecekler, Ev ve Ev Eşyaları
9 Ara Sınav
10 Meslekler, El Takımları ve Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar
11 Müzik ve Müzik Aletleri, Spor ve Spor Kulüpleri
12 İsimler
13 Yönler, Hava ve Coğrafi Terimler,Deyimler
14 Türkiyenin İlleri,Ülkeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim ProgramıTürkçe
Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB,2012Türkçe
Murat Attila,Konuşan Eller,Temel İşaret DiliTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları