Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 2001ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere, erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerin gelişimi, tanılanması, değerlendirilmesi ve eğitimleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak.
Ders İçeriği Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı; erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik altyapısı; yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE’de rol alan uzmanlar; aile katılımı; EÇÖZE’de değerlendirme; EÇÖZE’de müdahale programları, kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci, EÇÖZE'de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk özel eğitimine ilişkin temel kavramları açıklar.
2Erken çocuklukta özel eğitimin önemini ve tarihi, teorik ve yasal temellerini açıklar.
3Erken tarama, tanılama ve program geliştirmeye yönelik değerlendirme süreçlerini açıklar, uygular.
4Erken çocukluk özel eğitimi sunma modellerini açıklar.
5Erken çocukluk dönemi özel eğitimine aile katılımının önemini açıklar.
6Erken çocuklukta aile merkezli uygulamaları açıklar.
7Erken çocuklukta doğal öğretim stratejilerini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 2001 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM TIKIROĞLU ccuruk@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere, erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerin gelişimi, tanılanması, değerlendirilmesi ve eğitimleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı; erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik altyapısı; yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE’de rol alan uzmanlar; aile katılımı; EÇÖZE’de değerlendirme; EÇÖZE’de müdahale programları, kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci, EÇÖZE'de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve Giriş
2 Temel Kavramlar; Gelişimsel gerilik, gelişimsel yetersizlik, risk altında olma, Erken Çocukluk Eğitimi (EÇE), Erken Çocukluk Özel Eğitimi (EÇÖZE), EÇÖZE'nin temel özellikleri, yararları, sınıflandırılması
3 EÇÖZE'nin kuramsal temelleri
4 Dünyada ve ülkemizde EÇÖZE'ye ilişkin yasal düzenlemeler
5 EÇÖZE'de Hizmet Sunma Modelleri; kuruma dayalı, eve dayalı, kuruma ve eve dayalı model
6 Nitelikli EÇÖZE Uygulamaları, aile merkezli uygulamalar, EÇÖZE'de rol alan uzmanlar
7 Arasınav
8 Nitelikli EÇÖZE Uygulamaları; gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim
9 EÇÖZE ve geçiş süreci
10 Dünyada ve Türkiye'de Uygulanan Erken Müdahale Programları
11 Erken Müdahale Programları: Portage
12 Erken Müdahale Programları: Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
13 Erken Müdahale Programları: ETEÇOM
14 Dönem Sonu Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Birkan, B. (2002). Erken özel eğitim hizmetleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 3 (2), 99-109. Türkçe
Bakkaloğlu, H. (2016). Erken çocukluk özel eğitimi. Öğretmen Dünyası, 439, 21-26. Türkçe
Howard, V.F., Williams, B., Lepper, C.E. (2011). Çev. Ed. G. Akçamete, Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar, Ankara: Nobel Yayıncılık.Türkçe
Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği (2018) Türkçe
Sazak-Pınar, E. (2006). Dünyada ve Türkiye’de Erken Çocukluk Özel Eğitiminin Gelişimi ve Erken Çocukluk Özel Eğitim Uygulamaları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 7 (2) 71-83. Türkçe
Ed. H. Bakkaoğlu ve Ş. Demir, (2018). Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları