Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 1010YABANCI DİL 2 - ALMANCA 22 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenciler bu derste geçmişe yönelik bir deneyim, alışkanlık, olay veya duygu ve düşüncelerini aktarabilecek; nazik bir şekilde bir şey yemeye veya içmeye davet ve teklifte bulunabilecek; alışveriş ve bir telefon konuşma sırasında kullanılacak yapıları bilecek, insanları tarif edebilecek ve onların sahip olduğu eşyalarından bahsedebilecekler; iki şeyin benzer ve farklı yönlerini karşılaştırabilecek; gelecek planların bahsedebilecek; bir konu, olay veya duruma yönelik duygu ve düşüncelerini açıklayabilecek; kısa hikayeler anlatabilecek, daha önce yaptıkları işlerden, gezdikleri veya gördükleri yerlerden bahsedebileceklerdir.
Ders İçeriği Geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler (can, could, may, must vb.); bu zamanlarda ve kiplerde konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma,yemek siparişi verme vb.); okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi verebilme, e-posta/davetiye yazmavb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu, yemek tarifi vb.).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kendisi hakkında bilgileri açıklar.
2Günlük alışkanlıkları listeler.
3Giysi ve yiyecek ihtiyaçlarını listeler.
4Geçmiş olayları açıklar.
5Zaman ve süre sorularını listeler.
6Şehir ve çevre bilgilerini açıklar.
7Geçmiş ve şimdiki zamanı ayırt eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1ZEHRA ŞENGÜL
Detay 2020-2021 Bahar1TUNCAY KARAÇAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 1010 YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
EGT A0022-19 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenciler bu derste geçmişe yönelik bir deneyim, alışkanlık, olay veya duygu ve düşüncelerini aktarabilecek; nazik bir şekilde bir şey yemeye veya içmeye davet ve teklifte bulunabilecek; alışveriş ve bir telefon konuşma sırasında kullanılacak yapıları bilecek, insanları tarif edebilecek ve onların sahip olduğu eşyalarından bahsedebilecekler; iki şeyin benzer ve farklı yönlerini karşılaştırabilecek; gelecek planların bahsedebilecek; bir konu, olay veya duruma yönelik duygu ve düşüncelerini açıklayabilecek; kısa hikayeler anlatabilecek, daha önce yaptıkları işlerden, gezdikleri veya gördükleri yerlerden bahsedebileceklerdir.
İçerik Geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler (can, could, may, must vb.); bu zamanlarda ve kiplerde konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma,yemek siparişi verme vb.); okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi verebilme, e-posta/davetiye yazmavb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu, yemek tarifi vb.).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 -Birine komplimanlar yapabilme -Boş zaman aktiviteleri, hobiler/kabiliyetler hakkında konuşabilmek. -Bir şey rica etmek ve teşekkür etmek -Modalverb können; şahıslara göre çekimleri
2 -Birine komplimanlar yapabilme -Boş zaman aktiviteleri, hobiler/kabiliyetler hakkında konuşabilmek. -Bir şey rica etmek ve teşekkür etmek -Modalverb können; şahıslara göre çekimleri ve örneklerle alıştırmalar
3 -Birisi ile randevulaşmak; öneride bulunmak ve ona yanıt vermek, randevuyu iptal etmek. -Gün içerisinde zaman dilimlerini; haftanın günlerini ve saatleri ifade edebilmek -Cümle içerisinde fiilin yeri, “um” ve “am” zamanla ilgili edatlar
4 -Birisi ile randevulaşmak; bir öneride bulunmak ve ona yanıt vermek, randevuyu iptal etmek. -Gün içerisinde zaman dilimlerini; haftanın günlerini ve saatleri ifade edebilmek -Cümle içerisinde fiilin yeri, “um” ve “am” zamanla ilgili edatlarla
5 -Yeme ve içme alışkanlıklarından; öğün ve tercihlerden bahsedebilme. -Gıda ürünleri ve yemekler hakkında konuşabilmek. -Birleşik isim, Modalverb mögen ve möchten; fiil çekim ve örnekleri
6 -Yeme ve içme alışkanlıklarından; öğün ve tercihlerden bahsedebilme. -Gıda ürünleri ve yemekler hakkında konuşabilmek. -Birleşik isim, Modalverb mögen ve möchten; fiil çekimleri ve örneklerle alıştırmalar
7 MODÜL TEKRARI
8 -Seyahat ve ulaşım araçlarından bahsedebilme -Tren istasyonunda bilgi edinebilmek, anonsları dinleyip anlamak -Telefon konuşmasını sonlandırmak -Ayrılabilen fiilleri öğrenme, ifade ve soru cümlesinde kullanabilme
9 -Seyahat ve ulaşım araçlarından bahsedebilme -Tren istasyonunda bilgi edinebilmek, anonsları dinleyip anlamak -Telefon konuşmasını sonlandırmak -Ayrılabilen fiilleri öğrenme, ifade ve soru cümlesinde kullanabilmeye yönelik alıştırmalar
10 -Günlük yaşam ve aktiviteleri, geçmişi (olayları) konuşup anlatabilmek. -E-mail ve ajanda okuyup yazabilme -Perfekt ile haben fiillerini öğrenme; ifade ve soru cümlesinde kullanabilme -“von – bis” ve “ab” zamanla ilgili edatlar
11 -Günlük yaşam ve aktiviteleri, geçmişi (olayları) konuşup anlatabilmek. -E-mail ve ajanda okuyup yazabilme -Perfekt ile haben fiillerini öğrenme; ifade ve soru cümlesinde kullanabilme -“von – bis” ve “ab” zamanla ilgili edatlar ile alıştırmalar
12 -Bayram, kutlamalar ve seyahatler hakkında konuşabilme. -Mevsimler, aylar ve onlarla ilgili “im” zamanla ilgili edatı öğrenme ve kullanabilme -Perfekt ile sein fiilini öğrenme; ifade ve soru cümlesinde kullanabilme
13 -Bayram, kutlamalar ve seyahatler hakkında konuşabilme. -Mevsimler, aylar ve onlarla ilgili “im” zamanla ilgili edatını öğrenim ve kullanabilme -Perfekt ile sein fiilini öğrenme; ifade ve soru cümlesinde kullanabilme ve örneklerle alıştırmalar
14 MODÜL TEKRARI
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları