Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 1005YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 12 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenciler bu derste kendilerini sözlü ve yazılı olarak tanıtabilecek; ailesinden bahsedebilecek; ailesinden bahsedebilecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; meslek, ve günlük rutin işlerden bahsedebilecek; tipik bir günü den bahsedebilecek; tipik bir günü anlatabilecek; Şimdiki zaman yapılarını kullanarak tatil, ulaşım, fiyatlar ve kıyafetler hakkında konuşabilecek, geçmişe yönelik yaşadıkları ev, yurt, daire gibi mekanları tanıtabilecek; yeteneklerinden bahsedebilecek.
Ders İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alanında farklı makaleler üzerinde tartışır.
2Alanındaki farklı konular hakkında projeler hazırlar.
3Kendi alanıyla ilgili kelime bilgisini geliştirir.
4Metinlerdeki dilbilgisi kurallarını analiz eder.
5Dört farklı dil becerisi(Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma) kullanımını geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1GÜLŞAH TERCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 1005 YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. GÜLŞAH TERCAN gtercan@pau.edu.tr EGT A0022-15 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenciler bu derste kendilerini sözlü ve yazılı olarak tanıtabilecek; ailesinden bahsedebilecek; ailesinden bahsedebilecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; resim veya bir kişiyi betimleyecek; meslek, ve günlük rutin işlerden bahsedebilecek; tipik bir günü den bahsedebilecek; tipik bir günü anlatabilecek; Şimdiki zaman yapılarını kullanarak tatil, ulaşım, fiyatlar ve kıyafetler hakkında konuşabilecek, geçmişe yönelik yaşadıkları ev, yurt, daire gibi mekanları tanıtabilecek; yeteneklerinden bahsedebilecek.
İçerik Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersler, geçmiş zamanı kullanarak okul günlerinden bahsetme, özür dileme
2 Özel günler, Geçmiş zamanı kullanarak hayatındaki önemli bir günü anlatma, ünlü birinin hayatından bahsetme
3 Mekan isimleri, geçmişte süre gelen olaylardan bahsetme, yer- yön tarifi
4 İki zamanı karşılaştırma (past tense- past continuous tense), bağlaçlar kullanarak cümleler yapma
5 İnternetle ilgili kelimeler, ‘will’ yapısını kullanarak konuşma ve yazma
6 Seyehat hakkında kelimeler, going to yapısını kullanarak planlar hakkında konuşma
7 Hava durumu ile ilgili kelimeler, iki şeyi karşılaştırma
8 Coğrafi şekiller, bir hayvanı veya yeri betimleme
9 Ev işleri, Okul kuralları, ‘must’ ve ‘have to’ arasındaki farklar
10 Çevre ile ilgili sorunlar, could- couldn’t kullanımı, öneride bulunma
11 Zarflar, ‘used to’ yu kullanarak geçmiş alışkınlıklardan bahsetme, günlük ifadeler kullanma
12 . Hisler, If yapısı, yemek siparişi verme
13 Tatil aktiviteleri ‘perfect tense’ kullanarak deneyimlerden bahsetme
14 Suçla ilgili kelimeler, perfect tense ile kullanılan zaman ifadeleri, havaalanı dialogları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı80Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları