Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 1004İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ 2 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere işitme ve görme yetersizliğinin nedenleri, sınıflandırması, tanılama ve değerlendirilmesi, işitme ve görme yetersizliğine sahip bireylerin özellikleri ve bu bireylere sunulacak eğitim-öğretim hizmetleri hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar: işitme yetersizliği olan bireyler, işitmenin doğası; görme yetersizliği olan bireyler, görmenin doğası; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve iş birliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; işitme yetersizliği olan bireye, görme yetersizliği olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İşitme ve görme yetersizliğinin tanımı, sınıflandırması, yaygınlık ve nedenlerini açıklar.
2İşitme ve görme yetersizliğine ilişkin tarama, tanılama ve değerlendirme süreçlerini açıklar.
3İşitme ve görme yetersizliği tanısı bulunan bireylerin özelliklerini betimler.
4İşitme ve görme yetersizliği tanısı bulunan bireyler için eğitim ortamlarını ve bilimsel dayanaklı uygulamaları açıklar.
5İşitme ve görme yetersizliği tanısı bulunan çocuğa sahip ailelerin özelliklerini ve bu ailelere yönelik hizmetleri açıklar.
6İşitme ve görme yetersizliği tanısı bulunan bireylere yönelik tutumları ve tutum değiştirme yaklaşımlarını açıklar.
7İşitme ve görme yetersizliği alanlarına ilişkin ülkemizdeki yasal hakları ve düzenlemeleri açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0015    52     11
ÖK 0025    53       
ÖK 0035    5    1 11
ÖK 0045    53 3   22
ÖK 0055  3353 2  2  
ÖK 0065    4      3 
ÖK 0075 3     3     
Ara Toplam35 3332911 8 1274
Katkı50000420100011

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler22040
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Arasınav11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2020-2021 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2019-2020 Bahar1HASAN AĞIRCAN
Detay 2019-2020 Bahar1UFUK ATALAY
Detay 2018-2019 Bahar1HASAN AĞIRCAN
Detay 2018-2019 Bahar1SELDA EBECİM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 1004 İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilere işitme ve görme yetersizliğinin nedenleri, sınıflandırması, tanılama ve değerlendirilmesi, işitme ve görme yetersizliğine sahip bireylerin özellikleri ve bu bireylere sunulacak eğitim-öğretim hizmetleri hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.
İçerik Temel kavramlar: işitme yetersizliği olan bireyler, işitmenin doğası; görme yetersizliği olan bireyler, görmenin doğası; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve iş birliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; işitme yetersizliği olan bireye, görme yetersizliği olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İşitme Yetersizliği: Tanımı, Sınıflama, Yaygınlık ve Nedenler
2 İşitme Yetersizliği: Tanımı, Sınıflama, Yaygınlık ve Nedenler (Devam)
3 İşitme Yetersizliği Olan Çocukların Gelişim Özellikleri
4 İşitme Yetersizliği Olan Çocuklara Yönelik Eğitim Ortamları ve Eğitimlerinde Kullanılan İletişim Yaklaşımları
5 İşitme Yetersizliği Olan Çocuklara Yönelik Eğitim Ortamları ve Eğitimlerinde Kullanılan İletişim Yaklaşımları (Devam)
6 İşitme Yetersizliğinde Tarama, Tanı, Değerlendirme
7 Görme Yetersizliği: Tanım, Sınıflama, Yaygınlık ve Nedenler
8 Görme Yetersizliği: Tanım, Sınıflama, Yaygınlık ve Nedenler (Devam)
9 Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Gelişim Özellikleri
10 Görme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Eğitim Seçenekleri
11 Görme Yetersizliğinde Tarama, Tanı, Değerlendirme
12 İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Çocukların Aileleri
13 İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Yasal Düzenlemeler ve Haklar
14 İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Toplumsal Yaşama Katılımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Gürgür, H. ve Şafak, P. (Ed.). (2018). İşitme ve görme yetersizliği. Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları