Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 1003ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU2 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Temel kavramlar; zihin yetersizliği olan bireyler; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve iş birliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; zihin yetersizliği olan bireye, OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Zihinsel yetersizliğin kuramsal temellerini betimler.
2Zihinsel yetersizlik gösteren bireylerin özelliklerini açıklar.
3Zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik tarama, tanılama ve değerlendirme sürecini açıklar.
4Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimlerini ve bu bireylere yönelik hizmet sunma modellerini betimler.
5Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan en iyi uygulama örneklerini diğer uygulama örneklerinden ayırt eder.
6Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin özelliklerini betimler.
7Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylere yönelik tarama, tanılama ve değerlendirme sürecini açıklar.
8Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin özelliklerini açıklar.
9Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar.
10Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin eğitimlerinde kullanılan en iyi uygulama örneklerini diğer uygulama örneklerinden ayırt eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0015     3       
ÖK 0023     3      3
ÖK 0034 3  54       
ÖK 0045 4  54 3   22
ÖK 005  4 553 3     
ÖK 0065     4 5     
ÖK 0074 4  54       
ÖK 0083     5      3
ÖK 0095     2    11 
ÖK 0103 2  4432   22
Ara Toplam37 17 52436313  1510
Katkı40201240100011

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler22040
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Arasınav11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 1003 ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM TIKIROĞLU ccuruk@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Temel kavramlar; zihin yetersizliği olan bireyler; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve iş birliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; zihin yetersizliği olan bireye, OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve Giriş
2 Zihin Yetersizliğinin Kuramsal Temelleri
3 Zihin Yetersizliği Gösteren Bireylerin Özellikleri
4 Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Tarama, Tanılama ve Değerlendirme Süreci
5 Hizmet Sunma Modelleri ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimi
6 Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitiminde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri
7 Arasınav
8 Otizm Spektrum Bozukluğunun Kuramsal Temelleri
9 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Özellikleri
10 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylere Yönelik Tarama, Tanılama ve Değerlendirme Süreci
11 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimleri
12 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri
13 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri
14 Dönem Sonu Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ed. İ.H. Diken ve H. Bakkaloğlu (2017). Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu. Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Ed. Ü. Şahbaz (2017). Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu. Ankara: Vize Yayıncılık.Türkçe
The 11th edition of the AAIDD definition manual (2010). Intellectual disability: Definition, classification, and systems of supports. Washington: American Association on Intellectual and Developmental Disabilities. English
Ed. E. Tekin-İftar (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları