Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 1002ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK2 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenme güçlüğü olan öğrenciler, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Bozukluğu olan öğrenciler ve üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, tanılama süreçleri, eğitimlerinde kullanılacak öğretim yöntemleri, değerlendirme süreçleri ve öğretim uyarlamalarıyla ilgili genel bilgileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme güçlüğü ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu kavramlarını tanımlar.
2Öğrenme güçlüğü ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini betimler.
3Öğrenme güçlüğünün nedenlerini açıklar.
4Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır.
5Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan okuma güçlüklerini açıklar.
6Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan yazma güçlüklerini açıklar.
7Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin matematik alanında yaşadıkları güçlükleri açıklar.
8Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılama sürecini betimler.
9Tanılamada kullanılan eğitsel değerlendirme araçlarını betimler.
10Öğrenme güçlüğü alanındaki bilimsel dayanaklı uygulamaları diğer uygulamalardan ayırt eder.
11Özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini betimler.
12Özel yetenekli öğrencilerin tanılama süreçlerini betimler.
13Özel yetenekli bireyleri sınıflandırır.
14Özel yetenekli bireylere yönelik öğretimsel uyarlamaları açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0014 4   4       
ÖK 0025 4   4       
ÖK 0034 333       3 
ÖK 00443343 3    23 
ÖK 00545344 4 3  333
ÖK 00645344 4 3  333
ÖK 00745344 4 3  333
ÖK 0084433 3 4 2 334
ÖK 00945333 4 3 4333
ÖK 0104345445 42 445
ÖK 01145343 3 4 3333
ÖK 0124433 3 4 2 334
ÖK 01343343 3    23 
ÖK 01444353 3 523445
Ara Toplam57464546341041825810333833
Katkı43332131211232

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler22040
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Arasınav11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2022-2023 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2018-2019 Bahar1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 1002 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrenme güçlüğü olan öğrenciler, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Bozukluğu olan öğrenciler ve üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, tanılama süreçleri, eğitimlerinde kullanılacak öğretim yöntemleri, değerlendirme süreçleri ve öğretim uyarlamalarıyla ilgili genel bilgileri kazandırmaktır.
İçerik Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme sürecinin nasıl gerçekleştiğinin açıklanması.
2 Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için gerekli ön koşul becerileri açıklar.
3 Özgül öğrenme güçlüğünü tanımlar.
4 Özgül öğrenme güçlüğünün okulöncesi dönem belirtilerini sıralar.
5 Özgül öğrenme güçlüğünün okulöncesi dönem belirtilerini sıralar.
6 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okul dönemi özellikleri
7 Öğrenme güçlüklerinin türlerini açıklar.
8 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan okuma güçlüklerini açıklar.
9 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan yazmagüçlüklerini açıklar.
10 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan matematik güçlüklerini açıklar.
11 Özel yetenek kavramının tanımlanması
12 Özel yetenekli öğrencilerin özellikleri
13 Özel yetenekli öğrencilerin fark edilme süreci
14 Özel yetenekli öğrencilerin tanılanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Melekoğlu, M.A. ve Sak, U. (2018). Öğrenme Güçlüğü Ve Özel Yetenek, Pegem Akademi: AnkaraTürkçe
 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları