Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 4002ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 22 + 68. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmektir.
Ders İçeriği Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Ön Koşul OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
2Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
3Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
4Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
5Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
6Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar.
7Amaca uygun değerlendirme yapar
8Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından öz değerlendirme yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0015555 555555555555       
ÖK 0025555 55555555555     444
ÖK 0035555555555    55     333
ÖK 0045555 5555555555      444
ÖK 005555    5555555      4444
ÖK 0065555 5555555555555444444
ÖK 0075555  55555555      3333
ÖK 0085555 55555          4444
Ara Toplam40404035530354040403030303025201054415262626
Katkı555414455544443311112333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar45TURAN PAKER
Detay 2023-2024 Bahar46DEMET YAYLI
Detay 2023-2024 Bahar47RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2023-2024 Bahar48BANU ALFAR
Detay 2023-2024 Bahar49SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT
Detay 2023-2024 Bahar50RAMAZAN ALPARSLAN GÖKÇEN
Detay 2023-2024 Bahar51EDA DURUK
Detay 2022-2023 Bahar2TURAN PAKER
Detay 2022-2023 Bahar3DEMET YAYLI
Detay 2022-2023 Bahar4ÇAĞLA ATMACA
Detay 2022-2023 Bahar5FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar6PINAR KARAHAN
Detay 2022-2023 Bahar7DEVRİM HÖL
Detay 2022-2023 Bahar8EDA DURUK
Detay 2022-2023 Bahar9BANU ALFAR
Detay 2022-2023 Bahar10SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT
Detay 2022-2023 Bahar66JALE AYLİN ÇELİK
Detay 2021-2022 Bahar49TURAN PAKER
Detay 2021-2022 Bahar50DEMET YAYLI
Detay 2021-2022 Bahar51RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2021-2022 Bahar52ÇAĞLA ATMACA
Detay 2021-2022 Bahar53PINAR KARAHAN
Detay 2021-2022 Bahar54DEVRİM HÖL
Detay 2021-2022 Bahar55EDA DURUK
Detay 2021-2022 Bahar56RAMAZAN ALPARSLAN GÖKÇEN
Detay 2021-2022 Bahar57BANU ALFAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2 + 6 45 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TURAN PAKER tpaker@pau.edu.tr EGT A0331-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmektir.
İçerik Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, uygulama, başarı değerlendirme, devamlılık hakkında uygulamalar, uygulama dosyasının tanıtımı
2 Uygulama okullarında okul ve sınıf ortamı. Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
3 Sınıfta öğretim stratejileri. Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
4 Öğretim deneyiminin kuvvetli ve geliştirilmesi gereken yönleri. Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
5 Öğretim deneyiminin kuvvetli ve geliştirilmesi gereken yönleri. Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
6 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
7 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
8 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
9 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
10 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
11 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
12 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
13 Ders planı yapma, ders işleme ve yansıtma raporu yazma, Hafta içinde işlenen dersleri gözden geçirme.
14 Uygulama dosyasının gözden geçirilmesi ve teslimi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları