Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 4002İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA3 + 08. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar: örnekleme, geçerlik, güvenirlik, ileri etki (washback) etkisi ve madde analizi.
2Öğrenciler öğretme ve ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkiyi açıklar.
3Öğrenciler yabancı dilde ölçmenin farklı amaçlarını söyler ve alternatif ölçme araçlarını kullanır.
4Öğrenciler yabancı dilde ölçmedeki farklı yaklaşımları tanıyıp açıklayabilir.
5Öğrenciler her bir yaklaşımın kuramlarını bilir ve her bir yaklaşıma özgü dört beceriyi ölçebilecek madde türlerini tanır ve oluşturabilir.
6Öğrenciler dil alanları (dilbilgisi ve sözcük bilgisi) ve dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) yetilerini ölçmek üzere farklı test türlerini tanır ve üretir ve var olan testleri analiz ederek kendi amacına göre uyarlama yapabilir.
7Öğrenciler test sonuçlarının yorumlanmasında farklı yöntemlerin farkına varır.
8Öğrenciler elde edilen test sonuçlarını yorumlayabilir ve öğrencilere yapıcı geribildirim verebilir.
9Öğrenciler madde analizi yapar ve sonuçlarını test yazımında kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 001 55                     
ÖK 002       55               
ÖK 0035            5          
ÖK 004   5                    
ÖK 005             55         
ÖK 006             55         
ÖK 007             55 5       
ÖK 008             55         
ÖK 009             55         
Ara Toplam5555   55    3025 5       
Katkı111100011000033010000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1DEVRİM HÖL
Detay 2023-2024 Bahar2TURAN PAKER
Detay 2023-2024 Bahar3TURAN PAKER
Detay 2022-2023 Bahar1TURAN PAKER
Detay 2022-2023 Bahar2TURAN PAKER
Detay 2022-2023 Bahar3DEVRİM HÖL
Detay 2021-2022 Bahar1TURAN PAKER
Detay 2021-2022 Bahar2TURAN PAKER
Detay 2021-2022 Bahar3DEVRİM HÖL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 4002 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA 3 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DEVRİM HÖL devrimh@pau.edu.tr EGT A0332-10 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları