1 | Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar: örnekleme, geçerlik, güvenirlik, ileri etki (washback) etkisi ve madde analizi. |
2 | Öğrenciler öğretme ve ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkiyi açıklar. |
3 | Öğrenciler yabancı dilde ölçmenin farklı amaçlarını söyler ve alternatif ölçme araçlarını kullanır. |
4 | Öğrenciler yabancı dilde ölçmedeki farklı yaklaşımları tanıyıp açıklayabilir. |
5 | Öğrenciler her bir yaklaşımın kuramlarını bilir ve her bir yaklaşıma özgü dört beceriyi ölçebilecek madde türlerini tanır ve oluşturabilir. |
6 | Öğrenciler dil alanları (dilbilgisi ve sözcük bilgisi) ve dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) yetilerini ölçmek üzere farklı test türlerini tanır ve üretir ve var olan testleri analiz ederek kendi amacına göre uyarlama yapabilir. |
7 | Öğrenciler test sonuçlarının yorumlanmasında farklı yöntemlerin farkına varır. |
8 | Öğrenciler elde edilen test sonuçlarını yorumlayabilir ve öğrencilere yapıcı geribildirim verebilir. |
9 | Öğrenciler madde analizi yapar ve sonuçlarını test yazımında kullanır. |