Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 305DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ - I2 + 25. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler.Yabancı dil eğitiminde video ve film kullanımının üzerine okumalar yaparlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dil becerilerinin (okuma ve dinleme) öğretimi üzerine kuramsal bilgi edinir.
2Bu becerilerin öğretimi üzerine tartışmacı sorular hazırlayıp ders başında teslim eder.
3Yabancı dil eğitiminde video ve film kullanımının üzerine kuramsal bilgi edinir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0015  5                    
ÖK 002         5            5 
ÖK 0035                       
Ara Toplam10  5     5            5 
Katkı300200000200000000000020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2022-2023 Güz1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2021-2022 Güz1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2021-2022 Güz2ÇAĞLA ATMACA
Detay 2021-2022 Güz3TURAN PAKER
Detay 2020-2021 Güz1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2020-2021 Güz2ÇAĞLA ATMACA
Detay 2020-2021 Güz3ÇAĞLA ATMACA
Detay 2019-2020 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2019-2020 Güz2ÇAĞLA ATMACA
Detay 2019-2020 Güz3ÇAĞLA ATMACA
Detay 2018-2019 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2018-2019 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2018-2019 Güz3ÇAĞLA ATMACA
Detay 2017-2018 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2017-2018 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2016-2017 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2016-2017 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2015-2016 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2015-2016 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2014-2015 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2014-2015 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2013-2014 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2013-2014 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2012-2013 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2012-2013 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2011-2012 Yaz1DEMET YAYLI
Detay 2011-2012 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2011-2012 Güz2DEMET YAYLI
Detay 2010-2011 Güz1TURAN PAKER
Detay 2010-2011 Güz2TURAN PAKER
Detay 2009-2010 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2008-2009 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2008-2009 Güz2DEMET YAYLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 305 DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ - I 2 + 2 1 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLA ATMACA catmaca@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir.
İçerik Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler.Yabancı dil eğitiminde video ve film kullanımının üzerine okumalar yaparlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Beceri Öğretimine Giriş ve Duyurular
2 Okuma becerisi
3 Okuma etkinlikleri
4 Okuma becerilerinin doğası
5 Ana dilde ve yabancı dilde okumayı karşılaştırma
6 Dinleme becerisi
7 Ara sınav
8 Dinleme etkinlikleri
9 Dinleme becerisi öğretimi
10 Dinleme becerisinin özellikleri
11 Mikroöğretim 1
12 Mikroöğretim 2
13 Mikroöğretim 3
14 Mikroöğretim 4
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Harmer, J. (2007). The practice of language teaching. England: Pearson Education Ltd.English
Aebersold, J.A., & Field, M.L. (1997). From reader to reading teacher: Issues and strategies for second language classrooms. CUP.English
Grabe, W., & Stoller, F.L. (2002). Teaching and researching reading. England: Pearson Education Ltd.English
Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. CUP.English
Nation, I.S.P., & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. NY: Routledge, Taylor & Francis.English
Richards, J.C., Renandya, W.A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. CUP.English
Seferoğlu, G. (2008). Using feature films in language classes. Educational Studies, 34(1), 1-9.English
Bekleyen, N. (2009). Helping teachers become better English students: Causes, effects, and coping strategies for foreign language listening anxiety. System, 37, 664-675.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları