Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 2001İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI2 + 03. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıfiçi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İngilizce öğretiminin temel amacını ve ilkelerini bilir ve öğrenme ve öğretim süreçlerinin açıklayabilir.
2İngilizce öğretim yöntemlerinin tarihçesini bilir ve çeşitli öğrenme kuramlarının dil öğretim yöntem ve yaklaşımlarına yansımalarını bilir ve bu yöntem ve yaklaşımlara göre uygulamalar yapabilir.
3Öğrenci yaklaşım, yöntem ve teknik gibi belli başlı kavramları bilir ve birbirinden farkını açıklayabilir.
4İngilizce öğretiminde insancıl yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
5İngilizce öğretiminde iletişimsel yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
6İngilizce öğretiminde öğrenci merkezli yöntemleri bilir ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
7İngilizce öğretiminde etkin öğretimin bileşenlerini ve etkin öğretmenin özelliklerini ve rollerini betimleyebilir ve sınıfiçi uygulamalarında gösterebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0014                       
ÖK 0024                       
ÖK 003      4                 
ÖK 004  4                     
ÖK 005         5              
ÖK 006   4      4     5       
ÖK 007                  4     
Ara Toplam8 44  4  54     5 4     
Katkı101100100110000010100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1TURAN PAKER
Detay 2023-2024 Güz2DEVRİM HÖL
Detay 2023-2024 Güz3RAMAZAN ALPARSLAN GÖKÇEN
Detay 2022-2023 Güz1TURAN PAKER
Detay 2022-2023 Güz2DEVRİM HÖL
Detay 2022-2023 Güz3FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2021-2022 Güz1TURAN PAKER
Detay 2021-2022 Güz2DEVRİM HÖL
Detay 2021-2022 Güz3DEVRİM HÖL
Detay 2020-2021 Yaz1TURAN PAKER
Detay 2020-2021 Güz1TURAN PAKER
Detay 2020-2021 Güz2DEVRİM HÖL
Detay 2020-2021 Güz3DEVRİM HÖL
Detay 2019-2020 Güz1TURAN PAKER
Detay 2019-2020 Güz2DEVRİM HÖL
Detay 2019-2020 Güz3DEVRİM HÖL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 2001 İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TURAN PAKER tpaker@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıfiçi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yirminci Yüzyılda dil öğretiminde ana eğilimler: Dil öğretiminin kısa tarihçesi, Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin doğası
2 Dilbilgisi-çeviri yöntemi
3 Doğrudan Yöntem
4 Sözel yaklaşım ve bağlamsal dil öğretimi
5 Duy-Söyle yöntemi
6 Toplu fiziksel tepki yöntemi ve Toplu fiziksel tepki yöntemi ile hikayelendirme
7 Sessiz Yöntem
8 Ara sınav
9 Toplum dil Öğretimi
10 Esinlenmeli Yöntem
11 Bütünsel Yaklaşım Yöntemi
12 İletişimsel dil öğrenim yöntemi
13 Doğal Yaklaşım
14 Doğal Yaklaşım
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in Language teaching. Oxford: Oxford University Press.English
Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A descriptive and analysis. Cambridge: Cambridge University Press.English
International Journals and magazines e.g. English Teaching Forum, Applied Linguistics, ELT Journal, Modern English Teacher, TESOL Newsletter.English
USEFUL WEBSITES:http://exchanges.state.gov/forum, http://www.englishtown.com, http://www.aitech.ac.jp/~iteslj/links, http://www.efcafe.com, http://www.eslcafe.com, http://www.esl-lab.com, http://www.tefl.net, http://www.virtualteacher.com.auEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Task içi etkinlik değerlendirmesi15Task içi etkinlik değerlendirmesi
Rapor15Rapor
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları