Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 306DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ - II2 + 26. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere konuşma ve yazma becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir. Bunun yanı sıra becerilerin beraberce kazandırılmasına yönelik küçük ders planları hazırlamaları ve sunmaları hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler konuşma ve yazma eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. Becerilerin birlikte öğretilmesini hedefleyen ders planları hazırlarlar ve sunumları sonlarında dönütler alırlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dil becerilerinin (konuşma ve yazma) öğretimi üzerine kuramsal bilgi edinir.
2Beceri öğretimi ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmaları inceler.
3Becerilerin beraberce kazandırılması üzerine film kesitleri kullanarak ders planları hazırlar.
4Bu becerilerin öğretimi üzerine tartışmacı sorular hazırlayıp ders başında teslim eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0015  5       5            
ÖK 0025                  5    
ÖK 003      5                 
ÖK 004         5            5 
Ara Toplam10  5  5  5 5       5  5 
Katkı300100100101000000010010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2022-2023 Bahar1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2021-2022 Bahar1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2021-2022 Bahar2ÇAĞLA ATMACA
Detay 2021-2022 Bahar3TURAN PAKER
Detay 2020-2021 Bahar1ÇAĞLA ATMACA
Detay 2020-2021 Bahar2ÇAĞLA ATMACA
Detay 2020-2021 Bahar3ÇAĞLA ATMACA
Detay 2019-2020 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2019-2020 Bahar2ÇAĞLA ATMACA
Detay 2019-2020 Bahar3ÇAĞLA ATMACA
Detay 2018-2019 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2018-2019 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2018-2019 Bahar3ÇAĞLA ATMACA
Detay 2017-2018 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2017-2018 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2016-2017 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2016-2017 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2015-2016 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2015-2016 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2014-2015 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2014-2015 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2013-2014 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2013-2014 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2012-2013 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2012-2013 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2011-2012 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2011-2012 Bahar2DEMET YAYLI
Detay 2010-2011 Bahar1TURAN PAKER
Detay 2010-2011 Bahar2TURAN PAKER
Detay 2009-2010 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2008-2009 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2008-2009 Bahar2DEMET YAYLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 306 DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ - II 2 + 2 1 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLA ATMACA catmaca@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu derste öğrencilere konuşma ve yazma becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir. Bunun yanı sıra becerilerin beraberce kazandırılmasına yönelik küçük ders planları hazırlamaları ve sunmaları hedeflenmektedir.
İçerik Bu derste öğrenciler konuşma ve yazma eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. Becerilerin birlikte öğretilmesini hedefleyen ders planları hazırlarlar ve sunumları sonlarında dönütler alırlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş
2 Yazma ve Yazma etkinlikleri
3 Yazma becerisi öğretimi
4 Yazma ve yazma öğretimi-I
5 Yazma ve yazma öğretimi-II
6 Konuşma
7 Konuşma etkinlikleri
8 Resmi tatil
9 Konuşma öğretimi
10 Konuşma İngilizcesi
11 Mikroöğretim
12 Mikroöğretim
13 Mikroöğretim
14 Mikroöğretim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching. England: Pearson Education Ltd.English
Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Cambridge: CUP.English
Richards, J.C.,& Renandya, W.A. (2002). (Eds.) Methodology in language teaching. Cambridge: CUP.English
Hyland, K. (2003). Second language writing. Cambridge: CUP.English
Firkins, A., Forey, G., & Sengupta, S. (2007). Teaching writing to low proficiency EFL students. ELT Journal, 61(4), 341-352. DOI:10.1093/elt/ccm052.English
Walshe, N., & Driver, P. (2019). Developing reflective trainee teacher practice with 360-degree video. Teaching and Teacher Education, 78, 97-105.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Task içi etkinlik değerlendirmesi5Task içi etkinlik değerlendirmesi
Yıl İçi Etkinlik15Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları