Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 311ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
Ders İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2Temel istatistikle ilgili kavramları bilir
3 Eğitimde kullanılan bilişsel, duyuşsal ve devinişsel ölçme araçlarını geliştirir.
4Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
5 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının geçerlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
6 Test ve Madde istatistiklerini hesaplar ve yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001 22  444452  
ÖK 002 22  444452  
ÖK 003 22  444452  
ÖK 004 22  444452  
ÖK 005 22  444452  
ÖK 006 22  444452  
Ara Toplam 1212  242424243012  
Katkı0220044445200

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1METİN YAŞAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 311 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. METİN YAŞAR myasar@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
İçerik Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme süreci
2 Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitim sürecindeki Rolü
3 Ölçme değerlendirmede Temel Kavramlar
4 Ölçme ve değerlendirmede geçerlilik
5 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
6 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
7 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı geçerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
8 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
9 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
10 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
11 Ölçme ve değerlendirmede Kullanışlılık
12 Testler ve değerlendirme
13 Testler ve değerlendirme
14 Testler ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları