Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 5012STEM EĞİTİMİ2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerinin doğasını anlamayı, STEM'i (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) öğretim programına entegre etmek için disiplinler arası bir yaklaşım sağlamayı ve STEM entegrasyonu aktiviteleri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Bu ders, STEM'in (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) tüm disiplinlerde öğretim pratiğine entegre edilmesi için disiplinler arası bir yaklaşım sağlayacaktır. Ders, bilgi elde etmek ve göstermek için teknolojiyi kullanırken probleme dayalı ve proje tabanlı öğrenme etkinliklerine, sorgulama öğrenimine katılacaktır. Öğrenciler, sınıf / ders alanlarında kullanmak üzere kendi STEM öğretim birimlerini geliştirmek için tasarım yapacaklardır. Bu dersin öğretimi, sınıflarda STEM öğretme ve öğreniminin nasıl gerçekleştiğini modelleyecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Disiplinlerinin Doğasını ve bu disiplinlerin birbirleri ile olan ilişkisini keşfeder.
2STEM'in doğasını ve tarihini anlar.
3Mühendislik Tasarım Sürecini Anlar.
4STEM Entegrasyon aktiviteleri geliştirir ve değerlendirir.
5STEM eğitimini teşvik eden yenilikçi ve alternatif öğretim yöntemleri ve öğrenme etkinliklerini keşfeder.
6STEM Entegrasyon Modellerini tanır ve perspektiflerini tartışır.
721. yüzyıl öğretmen ve öğrenci modelini tanır.
8STEM Eğitimindeki zorlukları ve engelleri analiz eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001554445534344 
ÖK 002553454444433 
ÖK 003334444333344 
ÖK 0043432235344334
ÖK 0054344444433333
ÖK 0064444433333 3 
ÖK 0074344333323333
ÖK 008434343332333 
Ara Toplam32303029302930262526232610
Katkı4444444333331

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler2612
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1AYTAÇ KARAKAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 5012 STEM EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYTAÇ KARAKAŞ akarakas@pau.edu.tr EGT A0132-09 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerinin doğasını anlamayı, STEM'i (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) öğretim programına entegre etmek için disiplinler arası bir yaklaşım sağlamayı ve STEM entegrasyonu aktiviteleri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
İçerik Bu ders, STEM'in (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) tüm disiplinlerde öğretim pratiğine entegre edilmesi için disiplinler arası bir yaklaşım sağlayacaktır. Ders, bilgi elde etmek ve göstermek için teknolojiyi kullanırken probleme dayalı ve proje tabanlı öğrenme etkinliklerine, sorgulama öğrenimine katılacaktır. Öğrenciler, sınıf / ders alanlarında kullanmak üzere kendi STEM öğretim birimlerini geliştirmek için tasarım yapacaklardır. Bu dersin öğretimi, sınıflarda STEM öğretme ve öğreniminin nasıl gerçekleştiğini modelleyecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 STEM Entegrasyonu: Kavramsal Çerçevelerin ve tanımlamaların bir sentezi
2 Epistemolojik Mercekle STEM Eğitimi: STEM Transdisiplinerliğinin Zorluğunu Ortaya Çıkarmak
3 STEM Okuryazarlığı
4 STEM Eğitiminde Tasarım Öğrenimi
5 İnformal STEM Eğitimi
6 Entegre STEM'de Kanıta Dayalı Akıl Yürütme
7 STEM Eğitiminde Hesaplamalı Düşünme Entegrasyonu
8 STEM okuryazarlığının gelişimi için bağlamsal olarak Sosyobilimsel konular
9 STEM Eğitiminde Kritik Zorluklar
10 Ortaokulda STEM Eğitimi
11 Eşitlik temelli STEM Eğitimi
12 STEM Entegrasyonu ders planı oluşturma süreci
13 STEM Entegrasyonu ders planı oluşturma süreci
14 STEM Entegrasyonu ders planı oluşturma süreci
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje30Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları