Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 3102FEN ÖĞRETİMİ II2 + 26. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarına sınıf içerisinde öğretmenlik becerisi kazanmasını sağlamak ve planlı bir dersi bütünüyle öğretme becerisi kazandırmak
Ders İçeriği Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları; (bilimsel süreç, düşünme, yaşam, mühendislik ve tasarım becerileri: önemi ve gelişimi, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi, argümantasyon, kavram karikatürleri, tahmin et-gözle-açıkla, öğrenme döngüsü (5E ve 7E); probleme dayalı öğretim yöntemi, proje tabanlı öğretim yöntemi, örnek olaya dayalı öğretim yöntemi, rol oynama, drama; fen öğretiminde bağlam (yaşam) temelli öğrenme vb.); öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması; Fen Bilimleri Öğretmeni Yeterliklerinin incelenmesi, fen öğretiminde güncel öğretim yaklaşımları ve uygulamaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen öğretiminde yaygın kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenme ortamlarında uygular.
2Öğrenme ortamına uygun materyali seçer ve kullanır.
3Beceri öğrenme alanını bilir.
4Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejilerini uygular.
5Fen öğretiminde güncel öğretim yaklaşımlarını bilir.
6Fen Bilimleri öğretmeninin sahip olması gereken öğretmen yeterliliklerini açıklar.
7Fen öğretiminde, öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlar ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0014443343343333
ÖK 0024443343343232
ÖK 003444333333 34 
ÖK 00444443333343  
ÖK 0054443333443   
ÖK 00644 43433444 2
ÖK 007443444344334 
Ara Toplam2828232422252123262018147
Katkı4433343343321

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler11212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)4624
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SERKAN SEVİM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 3102 FEN ÖĞRETİMİ II 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SERKAN SEVİM ssevim@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğretmen adaylarına sınıf içerisinde öğretmenlik becerisi kazanmasını sağlamak ve planlı bir dersi bütünüyle öğretme becerisi kazandırmak
İçerik Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları; (bilimsel süreç, düşünme, yaşam, mühendislik ve tasarım becerileri: önemi ve gelişimi, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi, argümantasyon, kavram karikatürleri, tahmin et-gözle-açıkla, öğrenme döngüsü (5E ve 7E); probleme dayalı öğretim yöntemi, proje tabanlı öğretim yöntemi, örnek olaya dayalı öğretim yöntemi, rol oynama, drama; fen öğretiminde bağlam (yaşam) temelli öğrenme vb.); öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması; Fen Bilimleri Öğretmeni Yeterliklerinin incelenmesi, fen öğretiminde güncel öğretim yaklaşımları ve uygulamaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen ve Teknoloji öğretiminde eleştirel düşünmenin yeri ve önemi
2 Fen ve Teknoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımın yeri ve önemi
3 Fen ve Teknoloji öğretiminde işbirlikli öğrenmenin yeri ve önemi
4 Fen ve Teknoloji öğretiminde soru çeşitleri ve uygun soru sormanın yeri ve önemi
5 Fen ve Teknoloji öğretiminde yaygın olarak başvurulan strateji-yöntem ve teknikler
6 Fen ve Teknoloji öğretiminde yaygın olarak başvurulan strateji-yöntem ve teknikler
7 Fen ve Teknoloji öğretiminde yaygın olarak başvurulan strateji-yöntem ve teknikler
8 Mikroöğretim Uygulamaları ve değerlendirmeler
9 Mikroöğretim Uygulamaları ve değerlendirmeler
10 Mikroöğretim Uygulamaları ve değerlendirmeler
11 Mikroöğretim Uygulamaları ve değerlendirmeler
12 Mikroöğretim Uygulamaları ve değerlendirmeler
13 Mikroöğretim Uygulamaları ve değerlendirmeler
14 Mikroöğretim Uygulamaları ve değerlendirmeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları