Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 3101FEN ÖĞRETİMİ I2 + 25. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarına öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
Ders İçeriği Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı; fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (sunuş yoluyla öğretim stratejisi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi, işbirlikçi öğrenme, gösteri); laboratuvar teknikleri, laboratuvar güvenliği, basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması, kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb.); fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı; öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alana özgü temel kavramları açıklar.
2Fen programının genel amaçlarını açıklar.
3Fen öğretim programını inceler.
4Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramlarını bilir.
5Fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgılarını bilir.
6Fen alanında yaygın kullanılan öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri açıklar.
7Laboratuvar güvenliğini ve tekniklerini bilir.
8Fen alanında kullanılan araç –gereç ve materyalleri kullanır
9Kavram öğretimini bilir.
10Grafiksel araçları kullanır.
11Fen öğretiminde bilimsel modelleri kullanır.
12Öğretim yöntem ve tekniklerin kullanımını temel alan ders planı hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0014333323343333
ÖK 0024333323343333
ÖK 00343433 333 344
ÖK 00443343 3334 34
ÖK 00534433334 3 43
ÖK 00634443 33 442 
ÖK 00744332434 333 
ÖK 00843332  33332 
ÖK 0093344 2  4343 
ÖK 010433432333443 
ÖK 0114343    3334 
ÖK 01232333  323232
Ara Toplam44384140281524322936323719
Katkı4333212323332

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler11212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)4624
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ZEHA YAKAR
Detay 2023-2024 Güz2FATMA TAŞKIN EKİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 3101 FEN ÖĞRETİMİ I 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ZEHA YAKAR zyakar@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretmen adaylarına öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
İçerik Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı; fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (sunuş yoluyla öğretim stratejisi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi, işbirlikçi öğrenme, gösteri); laboratuvar teknikleri, laboratuvar güvenliği, basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması, kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb.); fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı; öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen Bilimleri Eğitiminin dünü, bugünü ve yarını Fen Bilimleri Eğitiminin Uluslararası Değerlendirilmesi
2 Öğrenme Kuramları
3 Yapılandırmacı Yaklaşım, Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretim
4 Alternatif Kavramlar ve Kavramsal Öğrenme
5 Bilimin Doğası ve Bilimsel Süreç Becerileri
6 Fen Bilimleri Eğitiminde Argümantasyon
7 Fen Bilimleri Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme
8 Fen Bilimleri Eğitiminde Proje Tabanli Öğrenme
9 Fen Eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
10 Fen Eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
11 Fen Eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
12 Fen Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili etkinlik hazırlama
13 Fen Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili etkinlik hazırlama
14 Fen Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili etkinlik hazırlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları