Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 5008SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araçlarını incelemek
Ders İçeriği Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araçlarını inceler.
2Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesinde kullanılan bir ölçme aracı geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001      44 4   
ÖK 002      44 4   
Ara Toplam      88 8   
Katkı0000004404000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Ödevler5420
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)6212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ERHAN EKİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 5008 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ERHAN EKİCİ eekici@pau.edu.tr EGT A0132-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araçlarını incelemek
İçerik Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme Temel Kavramlar
2 Klasik Ölçme Değerlendirme
3 Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma, Çoktan Seçmeli Sorular
4 Eşleştirme, Doğru Yanlış, Sözlü Sınavlar, Açık Uçlu Sorular
5 Yapılandırılmış Grid
6 Portfolyo
7 Performans Değerlendirme ve Rubrik (Dereceli Puanlama Anahtarı)
8 Öz ve Akran Değerlendirme
9 Gözlem-Görüşme
10 Kavramsal Anlamlandırma ve Değerlendirilmesi (Kavram haritaları ve kavram karikatürleri)
11 Kelime İlişkilendirme Testi ve Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
12 Web Araçları ile Değerlendirme
13 Zaman Kazandırıcı Değerlendirmeler
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları