Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 5003FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin, anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme, kavram öğrenimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımların fen eğitimi ve öğretimindeki yeri ve öneminin farkına varmalarını, bu ortamlarda örnek uygulamalar sayesinde deneyim kazanmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme ve kavram öğrenimi; fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları; kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, analojiler, kavramsal değişim metinleri; fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi; fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri ve çözüm önerileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramını kavrar ve tartışır.
2Fen öğretiminde bilişsel öğrenme ve kavram öğreniminin amaçları ve felsefesini kavrar.
3Okul dışı öğrenme ortamları ile Fen bilimleri öğretim programı arasındaki ilişkiyi açıklar.
4Kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının içeriği, kapsamı ve türlerini kavrar ve açıklar.
5Fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesine yönelik örnekler verir.
6Kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının önemini kavrar
7Fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesine yönelik örnek materyal tasarlar ve yürütülmesini planlar.
8Kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına uygun örnek materyaller tasarlar ve yürütülmesini planlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001 434 4 344 3 
ÖK 002  4 3  343   
ÖK 0034444444444444
ÖK 004   323 3     
ÖK 005 4 4 4 323   
ÖK 006 32 33 34    
ÖK 007    3  3     
ÖK 0084334334 4 334
Ara Toplam8181619182182222147108
Katkı1222231332111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler166
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1SERKAN SEVİM
Detay 2021-2022 Güz1SERKAN SEVİM
Detay 2019-2020 Yaz1SERKAN SEVİM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 5003 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SERKAN SEVİM ssevim@pau.edu.tr EGT A0132-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin, anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme, kavram öğrenimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımların fen eğitimi ve öğretimindeki yeri ve öneminin farkına varmalarını, bu ortamlarda örnek uygulamalar sayesinde deneyim kazanmalarını sağlamak.
İçerik Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme ve kavram öğrenimi; fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları; kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, analojiler, kavramsal değişim metinleri; fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi; fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri ve çözüm önerileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 KAVRAM NEDİR
2 ALTERNATİF KAVRAM NEDİR
3 ALTERNATİF KAVRAM TESPİT ETME YÖNTEMLERİ NELERDİR
4 ALTERNATİF KAVRAM TESPİT ETME YÖNTEMLERİ NELERDİR
5 ALTERNATİF KAVRAM TESPİT ETME YÖNTEMLERİ NELERDİR
6 KAVRAMSAL DEĞİŞİM NEDİR? NASIL GERÇEKLEŞİR?
7 ARASINAV
8 KAVRAMSAL DEĞİŞİM NEDİR? NASIL GERÇEKLEŞİR?
9 KAVRAM HARİTASI NEDİR? TÜRLERİ NELERDİR?
10 KAVRAM KARİKATÜRÜ
11 KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİ
12 ZİHİN HARİTASI; BİLGİ HARİTASI ve KAVRAM AĞI
13 ZİHİN HARİTASI; BİLGİ HARİTASI ve KAVRAM AĞI
14 ANALOJİ ve KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları