Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 3003FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1 1 + 25. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin fen öğretiminde deneyin önemini kavraması ve deney tasarlamasını öğrenmesi.
Ders İçeriği Fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amacı; laboratuvar çalışmalarının Fen Bilimleri programındaki yeri; laboratuvarda uygulanacak ve alınacak güvenlik önlemleri: deney malzemelerini, araç-gereçlerini tanıma, güvenlik kurallarına ve kılavuzlarına göre kullanma; laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı, Ortaokul 5. ve 6. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programı kapsamında yer alan fizik, kimya, biyoloji, çevre, yer bilimi konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması; basit ve ucuz malzemelerle deney yapma; deneylerde bilimsel süreç becerilerinin önemi; deneylerde öğrenci performanslarının (bilgi, beceri, tutum-değer) değerlendirilmesinde kullanılacak yaklaşımlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen Eğitiminde laboratuvarın önemini ve amacını açıklar.
2Laboratuvarda uygulanacak ve alınacak güvenlik önlemleri bilir.
35. Ve 6. Sınıfına uygun deneyleri yürütür.
4Basit ve ucuz malzemelerle deney yapar.
5Deneylerde bilimsel süreç becerilerini uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001       55    
ÖK 002   5   5 5   
ÖK 0035 5 5   5  5 
ÖK 004  5 5      5 
ÖK 005    54     3 
Ara Toplam5 105154 10105 13 
Katkı1021310221030

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13226
Ödevler5210
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Laboratuar14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AYTAÇ KARAKAŞ
Detay 2023-2024 Güz2AYTAÇ KARAKAŞ
Detay 2023-2024 Güz3ASİYE BAHTİYAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 3003 FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYTAÇ KARAKAŞ akarakas@pau.edu.tr EGT A0002 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Öğrencinin fen öğretiminde deneyin önemini kavraması ve deney tasarlamasını öğrenmesi.
İçerik Fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amacı; laboratuvar çalışmalarının Fen Bilimleri programındaki yeri; laboratuvarda uygulanacak ve alınacak güvenlik önlemleri: deney malzemelerini, araç-gereçlerini tanıma, güvenlik kurallarına ve kılavuzlarına göre kullanma; laboratuvarda teknolojinin yeri ve kullanımı, Ortaokul 5. ve 6. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programı kapsamında yer alan fizik, kimya, biyoloji, çevre, yer bilimi konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması; basit ve ucuz malzemelerle deney yapma; deneylerde bilimsel süreç becerilerinin önemi; deneylerde öğrenci performanslarının (bilgi, beceri, tutum-değer) değerlendirilmesinde kullanılacak yaklaşımlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen Bilgisi Eğitiminde Laboratuvar Yaklaşımları ve Önemi
2 Fen Bilgisi Eğitiminde Deney Türleri, Bilimin Doğası, Bilimsel Süreç Becerileri
3 Fen Bilgisi laboratuvar uygulamalarında Argümantasyon temelli sorgulama
4 Araştırma 1: Maddenin Sisteme Giriş ve Sistemden Çıkışı: Balonlu Su Sebilinde Suyun Tüpten Çıkmasına Neden Olan Nedir?
5 Araştırma 2. Sıvı İçindeki Parçacıkların Hareketi: İnsanlar Çay Yaparken Neden Soğuk Su Yerine Sıcak Su Kullanıyorlar?
6 Araştırma 3. Maddenin Halleri ve Ağırlık: Bir Maddenin Katıdan Sıvıya veya Sıvıdan Katıya Dönüştüğünde Ağırlığına Ne Olur?
7 Araştırma 4. Kimyasal Reaksiyonlar: Mevcut Sıvıların Hangi Çiftleri Karıştırıldığında Yeni Bir Madde Üretir?
8 Ara Sınav
9 Araştırma 5. Reaksiyonlar ve Ağırlık: Kapalı Bir Sistemde Kimyasal Reaksiyon Gerçekleştiğinde Toplam Ağırlığa Ne Olur?
10 Araştırma 6. Fiziksel ve Kimyasal Özellikler: Bilinmeyen Tozların Kimlikleri Nelerdir?
11 Araştırma 7. Yerçekimi: Dünyanın Nesnelere Uyguladığı Yerçekimi Kuvveti Hangi Yöndedir?
12 Araştırma 8. Bitki Büyümesi: Bitkilerin Büyümek İçin İhtiyaç Duyduğu Malzemeler Çevrede Nereden Geliyor?
13 Araştırma 9. Ekosistemlerde Enerji: Kuzey Buz Denizi'nde Bulunan Canlıların İçindeki ve Aralarındaki Enerji Aktarımını En İyi Nasıl Modelleyebiliriz?
14 Dönem Sonu Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Rapor20Rapor
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları