Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 4001DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ2 + 07. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması, ürün, model ve proje geliştirme ile sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamayı öğrenmek.
Ders İçeriği Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sitemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi; sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve statejilerini uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Farklı bilim alanındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama.
2Disiplinlerarası bilgiyi fen öğretiminde kullanabilme.
3Bir ürün, model, proje geliştirebilme.
4Üst düzey ve yenilikçi düşünebilme.
5Sosyobilimsel konuları öğrenebilme.
6Sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan, sorumluluk sahibi sahibi vatandaşlar olabilme.
7Bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme.
8Sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulayabime.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001553343333333 
ÖK 002553354444433 
ÖK 003333444333344 
ÖK 0043332233344334
ÖK 0054344444433333
ÖK 00634344333 3 3 
ÖK 0074343333323333
ÖK 00843434333 333 
Ara Toplam31292726302726261926222510
Katkı4433433323331

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SERKAN SEVİM
Detay 2023-2024 Güz2SERKAN SEVİM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 4001 DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SERKAN SEVİM ssevim@pau.edu.tr EGT A0022-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması, ürün, model ve proje geliştirme ile sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamayı öğrenmek.
İçerik Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sitemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi; sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve statejilerini uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 KAVRAM NEDİR
2 ALTERNATİF KAVRAM NEDİR
3 ALTERNATİF KAVRAM TESPİT ETME YÖNTEMLERİ NELERDİR
4 ALTERNATİF KAVRAM TESPİT ETME YÖNTEMLERİ NELERDİR
5 ALTERNATİF KAVRAM TESPİT ETME YÖNTEMLERİ NELERDİR
6 KAVRAMSAL DEĞİŞİM NEDİR? NASIL GERÇEKLEŞİR?
7 ARASINAV
8 KAVRAMSAL DEĞİŞİM NEDİR? NASIL GERÇEKLEŞİR?
9 KAVRAM HARİTASI NEDİR? TÜRLERİ NELERDİR?
10 KAVRAM KARİKATÜRÜ
11 KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİ
12 ZİHİN HARİTASI; BİLGİ HARİTASI ve KAVRAM AĞI
13 ZİHİN HARİTASI; BİLGİ HARİTASI ve KAVRAM AĞI
14 ANALOJİ ve KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları