Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 301ÖĞRETİM TEK. VE MAT. GELİŞ.2 + 25. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyalini tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
Ders İçeriği Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim-öğretim ile ilgili temel kavramları kavrar
2Eğitim sürecinde eğitim teknolojisinin önemini/yararını açıklar
3İletişim sürecini açıklar
4 Öğretim programının ögeleri arasındaki dinamik ilişkileri açıklar
5 Alanıyla ilgili herhangi bir konuda ders planı hazırlar
6Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini kavrar
7 Öğretim materyali hazırlama ilkelerini açıklar
8 Çeşitli öğretim materyalleri için taslak hazırlar
9Kendi alanında gerekli öğretim materyallerini geliştirir
10Kendi alanında gerekli öğretim teknolojilerini kullanır
11Çeşitli öğretim materyallerinin öğretime katkılarını takdir eder
12Öğrenme-öğretme etkinliklerine katılmaktan zevk alır
13Kendi alanında kullanabileceği değişik materyalleri araştırmaya isteklidir
14Öğrenme-öğretme sürecinde etkili iletişim kurmanın önemini takdir eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2007-2008 Yaz1GÖKHAN TUZCU
Detay 2007-2008 Yaz3GÖKHAN TUZCU
Detay 2007-2008 Güz1GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2007-2008 Güz2GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2007-2008 Güz3GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2006-2007 Yaz1EMEL SARITAŞ
Detay 2006-2007 Yaz3EMEL SARITAŞ
Detay 2006-2007 Yaz4HÜLYA ÇERMİK
Detay 2006-2007 Güz1GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2006-2007 Güz2GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2006-2007 Güz3GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2005-2006 Güz1TURAN PAKER
Detay 2005-2006 Güz2ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2005-2006 Güz3KAMİL ORHAN
Detay 2004-2005 Yaz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2004-2005 Yaz2ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2004-2005 Güz1ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2004-2005 Güz2ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2004-2005 Güz3YÜKSEL KEPENEK
Detay 2003-2004 Yaz2EMEL SARITAŞ
Detay 2003-2004 Güz2NAZMİ DURKAN
Detay 2003-2004 Güz3AYŞE SAVRAN GENCER
Detay 2003-2004 Güz1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2002-2003 Güz1GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2002-2003 Güz2GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2002-2003 Güz3GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2001-2002 Yaz2GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2001-2002 Yaz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2001-2002 Güz2GÜLSÜM ÇATALBAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 301 ÖĞRETİM TEK. VE MAT. GELİŞ. 2 + 2 1 Türkçe 2007-2008 Yaz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN TUZCU gtuzcu@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin genel amacı; öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyalini tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
İçerik Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları