Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BTO 1005ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, eğitim-teknoloji ilişkisini kavrayarak, öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi bağlamında alanda geçen temel kavramları ve unsurları tanımaktır.
Ders İçeriği Eğitim ve teknoloji ilişkisi; temel kavramlar; öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Türkiye’de 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları; 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler; öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim ve teknoloji ilişkisini kavrar.
2Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini tanır.
3Teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramlarını tanır.
421. yüzyıl öğrenci özelliklerini tanır.
5Bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel kavramları tanır, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder.
6Eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçları tanır, öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini takip eder.
7Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelecekteki durumu ve öğrenme/öğretme ortamlarındaki önemine ilişkin öngörüde bulunur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001                 
ÖK 002                 
ÖK 003                 
ÖK 004                 
ÖK 005                 
ÖK 006                 
ÖK 007                 
Ara Toplam                 
Katkı00000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SERAP YETİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BTO 1005 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SERAP YETİK ssamsa@pau.edu.tr EGT A0301 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı, eğitim-teknoloji ilişkisini kavrayarak, öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi bağlamında alanda geçen temel kavramları ve unsurları tanımaktır.
İçerik Eğitim ve teknoloji ilişkisi; temel kavramlar; öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Türkiye’de 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları; 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler; öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğretim, eğitim, eğitim teknolojisi kavramlarının tanımlanması, performans teknolojilerinin tanımlanması
2 Öğrenme kuramlarının tanımlanması (Nesnelci kuram-yapılandırmacı kuram)
3 Öğrenme kuramlarının tanımlanması (Nesnelci kuram-yapılandırmacı kuram)
4 Sistem ve iletişim kuramlarının eğitim teknolojisi üzerindeki etkilerinin tartışılması
5 Yapılandırmacı kuram bağlamında ele alınan öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi
6 Yapılandırmacı kuram bağlamında ele alınan öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi
7 Öğretim tasarımına ilişkin temel kavramların tanıtılması
8 Öğretim tasarımında sistem yaklaşımının ADDIE modeli üzerinden tartışılması
9 Ara sınav
10 Eğitim teknolojileri alanının Yeniliğin Yayılımı Kuramı bağlamında tartışılması
11 Çağdaş öğrenme yaklaşımlarının teknolojik gelişmeler bağlamında yorumlanması
12 Eğitim teknolojisi alanında son yıllarda yapılan çalışmaların incelenmesi
13 Eğitim teknolojisi alanında eğilimlerin belirlenmesi
14 Genel değerlendirme ve öğrenci dönütleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları