Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDE 377TÜRK HALK ANLATILARI4 + 05. Yarıyıl7

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk Halk edebiyatı hakkında bilgileri geliştirmek
Ders İçeriği İnsanlığın ilk düşünme süreci ve bu süreçte oluşturduğu zihinsel tasarımlar, mitler, efsaneler, masallar, destanlar, halk hikâyeleri, yapı, anlam ve işlev bakımından değerlendirilmesi, örnekler ve farklı görüşlerin tartışılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk sözlü edebiyatı içinde ortaya çıkan halk anlatıları konusunda yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma
2Türk halk anlatıları konusundaki kaynaklara ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma.
3Türk Halk anlatıları konusunda verilen bilgileri, bilgi ve düşünce dünyasında terkip ve tahlil edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma.
4Türk Halk anlatıları konusunda geliştirilen bilimsel yöntemleri tanıma, bunları verilere uygulayabilme yeteneği kazanma.
5Türk halk anlatıları konusundaki bilgileri derinleştirme ve lisansüstü çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme.
6Türk halk anlatıları alanındaki bilgileri diğer edebiyat alanlarındaki bilgiler ile karşılaştırabilme ve analiz edebilme becerisi kazanma.
7Edinilen bilgilerle Türk edebiyatına bütüncül yaklaşabilme becerisi kazanma
8Türk halk anlatıları konusundaki bilgileri önce meslekî çalışma alanına daha sonra evrensel düzeye taşıyabilme; bilgilerini profesyonel düzeye çıkarıp kullanabilme, hayata taşıyıp uygulayabilme güven ve becerisi kazanma.
9Edinilen bilgileri kullanabilmede mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilme becerisi elde etmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00145455       
ÖK 0024555555   45
ÖK 003555555555545
ÖK 0045    5   54 
ÖK 0055554   44445
ÖK 0064 4444555555
ÖK 0075  5  5  555
ÖK 00855 5 5 5 5 5
ÖK 0094 4 4 4 4555
Ara Toplam412527332324241918343135
Katkı533433322434

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)41352
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)61378
Alan Çalışması21326
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






182

7
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1MUSTAFA ARSLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDE 377 TÜRK HALK ANLATILARI 4 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA ARSLAN marslan@pau.edu.tr İTBF B0007 İTBF B0110 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk Halk edebiyatı hakkında bilgileri geliştirmek
İçerik İnsanlığın ilk düşünme süreci ve bu süreçte oluşturduğu zihinsel tasarımlar, mitler, efsaneler, masallar, destanlar, halk hikâyeleri, yapı, anlam ve işlev bakımından değerlendirilmesi, örnekler ve farklı görüşlerin tartışılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin tanıtımı, temel kaynakların ve kavramların verilmesi.
2 İnsanlığın kaostan kozmosa geçişi, evren tasarımı, anlamlandırma ve şekillendirme süreci, anlatı geleneğinin oluşması.
3 Mit (mitos) kavramı, oluşum, yapı, anlam ve işlevsel özellikleriyle ilgili çeşitli görüşlerin tartışılması.
4 Türk mitolojisinde evren tasarımı ve halk anlatılarına yansımaları., örnek metinler.
5 Efsane, memorat, menkıbe tanımları, bu türler arasında ortak ve farklı yönleri.
6 Efsane, memorat ve menkıbe türleri hakkındaki görüşlerin tartışılması, sınıflamalar, yapısal ve işlevsel özellikleri.
7 Masal türünün tanımı ve özellikleriyle ilgili görüşlerin tartışılması, Anlatı geleneği içinde masal ve oluşum özellikleri.
8 Masalların icra ortamına ilişkin unsurlar ve özellikleri, Masal inceleme ve yorumlama yöntemleri, bunlara ilişkin örnekler.
9 Fıkra türü, farklı tanımlamalar ve sınıflandırmalar içindeki yeri.
10 Epik Destan türünün tanımı ve özellikleriyle ilgili görüşlerin tartışılması, Anlatı geleneği içinde destan ve oluşum özellikleri.
11 Epik Destanların icra ortamına ilişkin unsurlar ve özellikleri, inceleme ve yorumlama yöntemleri, bunlara ilişkin örnekler.
12 Halk Hikâyesi türünün tanımı ve özellikleriyle ilgili görüşlerin tartışılması, Anlatı geleneği içinde destan ve oluşum özellikleri.
13 Halk Hikâyesinin icra ortamına ilişkin unsurlar ve özellikleri, inceleme ve yorumlama yöntemleri, bunlara ilişkin örnekler.
14 Geleneksel sözlü anlatıların yazılı ve elektronik kültür ortamlarında korunması, yaygınlaştırılması, yeniden üretilmesi konusunda yapılması gerekenler.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk MitolojisiTürkçe
Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Epik Detan Geleneği, Akçay Yay.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları