Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SFTR 223SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ile ilgili kavramları tanıtmak Uluslar arası kalite ve akreditasyon standartları ile ilgili temel bilgileri vermek Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi, uygulama alanları ve kalite sistemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Ders İçeriği Kalite yönetimi kavramları, Temel kalite iyileştirme araçları ve ekipleri, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, Kalite Standartları-ISO 9000
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kalite kavramını bilir
2Sağlıkta kalite yönetimini uygular
3Kaliteli sağlık hizmet sunumunda etkin bir şekilde görev alır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1AYŞE NUR OYMAK SOYSAL
Detay 2022-2023 Bahar1ERCAN AY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SFTR 223 SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE NUR OYMAK SOYSAL asoysal@pau.edu.tr SAMYO A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ile ilgili kavramları tanıtmak Uluslar arası kalite ve akreditasyon standartları ile ilgili temel bilgileri vermek Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi, uygulama alanları ve kalite sistemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak
İçerik Kalite yönetimi kavramları, Temel kalite iyileştirme araçları ve ekipleri, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, Kalite Standartları-ISO 9000
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kalitenin tarihi ve tanımı
2 Kalite, yönetim ve sistem ile ilgili temel kavramlar
3 Kalite, yönetim ve sistem ile ilgili temel kavramlar
4 Toplam kalite yönetimi ve kalite çemberleri tanımı
5 Standardın tanımı ve faydaları
6 Ulusal ve Uluslararası standart kuruluşları ve sistem standartları
7 ISO 9000 Standardı ve genel şartları
8 ISO 9000 Standardının maddeleri
9 ISO 9000 Standardının sağlık sektörü uygulamaları
10 ISO 9000 Standardının sağlık sektörüne faydaları
11 SWOT analizi, PUKO döngüsü, KAİZEN 5S
12 Kalite politikası, kalite hedefleri, süreçler
13 sürekli iyileştirme, düzeltici ve önleyici faaliyetler
14 ISO 9000 Standardının sağlık sektörü uygulama örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları