Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
ÖN LİSANS
KALE MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK BAKIM VE GENÇLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
567 ÇOCUK GELİŞİMİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
ILH 442
DEĞERLER EĞİTİMİ
2 + 0
1. Yarıyıl
2,5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Ön Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu derste genel anlamıyla değerler eğitiminin anlamı, tabiatı ve çeşitleri tartışılacak, değerler eğitimi ile ilgili teoriler incelenecek, değerler eğitiminin tarihsel arka planı ve farklı ülkelerde yasal temelleri hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca bu derste değerler eğitiminde kullanılan belli başlı öğretim stratejileri ve öğretim yöntemleri ders konusu yapılacaktır.
Ders İçeriği
1 Kişisel Değerler ve Yaşantılar 2 Değerlerin Anlamı ve Doğası 3 Değerlerin Sınıflandırılması 4 Değerleme Süreçleri 5 Değerler eğitimi, değerler gelişimi, değerler berraklaşması ve karakter eğitimi terimlerinin tanımı 6 Belli Başlı Değerler eğitimi teorileri ve Savunucuları: Freud, Piaget, Bandura, Kohlberg 7 Belli Başlı Temel Değerler 8 Değerler Eğitimi Tipolojileri 9 Değerler Eğitimi Modelleri 10 Kohlberg'in Ahlak Gelişimi Evreleri ve Aşamaları 11 Değerler ve Çoğulculuk 12 Bir Değer Olarak Hoşgörü ve Eğitimi 13 Üstün Yetenekli Çocukların Değer Yönelimleri ve Eğitimleri 14 Kayıplar ve Ölüm Olgusuna Anlam Vermede Değerlerin Rolü ve Önemi
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Ahlak ve değerlerle ilgili kavramları tanımlar
2
Değer ve eğitim ilişkisini açıklar
3
Okulların değer öğretimindeki yerini ve fonksiyonunu değerlendirir
4
Ahlak ile ilgili dini ve felsefi literatürü genel olarak değerlendirir
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
2
28
Ödevler
2
6
12
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
10
10
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
15
15
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
65
2,5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2023-2024 Güz
2022-2023 Güz
2021-2022 Güz
2020-2021 Güz
2019-2020 Güz
2018-2019 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2023-2024 Güz
1
TUNCAY ORAL
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
ILH 442
DEĞERLER EĞİTİMİ
2 + 0
1
Türkçe
2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. TUNCAY ORAL
toral@pau.edu.tr
KMYO C0101
Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç
Bu derste genel anlamıyla değerler eğitiminin anlamı, tabiatı ve çeşitleri tartışılacak, değerler eğitimi ile ilgili teoriler incelenecek, değerler eğitiminin tarihsel arka planı ve farklı ülkelerde yasal temelleri hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca bu derste değerler eğitiminde kullanılan belli başlı öğretim stratejileri ve öğretim yöntemleri ders konusu yapılacaktır.
İçerik
1 Kişisel Değerler ve Yaşantılar 2 Değerlerin Anlamı ve Doğası 3 Değerlerin Sınıflandırılması 4 Değerleme Süreçleri 5 Değerler eğitimi, değerler gelişimi, değerler berraklaşması ve karakter eğitimi terimlerinin tanımı 6 Belli Başlı Değerler eğitimi teorileri ve Savunucuları: Freud, Piaget, Bandura, Kohlberg 7 Belli Başlı Temel Değerler 8 Değerler Eğitimi Tipolojileri 9 Değerler Eğitimi Modelleri 10 Kohlberg'in Ahlak Gelişimi Evreleri ve Aşamaları 11 Değerler ve Çoğulculuk 12 Bir Değer Olarak Hoşgörü ve Eğitimi 13 Üstün Yetenekli Çocukların Değer Yönelimleri ve Eğitimleri 14 Kayıplar ve Ölüm Olgusuna Anlam Vermede Değerlerin Rolü ve Önemi
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
Değerler eğitimi metotları
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
60
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
40
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları