Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 116ÇOCUK EDEBİYATI2 + 01. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders kapsamında Türkiye'de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimi, nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin seçilmesi, çocuk edebiyatı türleri ve çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk gelişimine katkısı konusunda öğrencileri bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocuk edebiyatı türleri. Çocuk kitaplarının seçilmesi ve çocuklarla paylaşılmasında dikkate alınması gereken noktalar. Çocuk kitapları ve erken okur yazarlık. Çocuk kitaplarının fen ve matematik öğretiminde kullanılması. Çocuk kütüphaneleri ve kitap merkezleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini açıklar
2Çocuk edebiyatı türlerini bilir.
3Çocuk edebiyatı türlerini erken çocukluk eğitim programı bağlamında kullanabilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 0025            
ÖK 003             
Ara Toplam5            
Katkı2000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HANDE GÜNGÖR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 116 ÇOCUK EDEBİYATI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HANDE GÜNGÖR hgungor@pau.edu.tr DSHMY D0001 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders kapsamında Türkiye'de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimi, nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin seçilmesi, çocuk edebiyatı türleri ve çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk gelişimine katkısı konusunda öğrencileri bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
İçerik Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocuk edebiyatı türleri. Çocuk kitaplarının seçilmesi ve çocuklarla paylaşılmasında dikkate alınması gereken noktalar. Çocuk kitapları ve erken okur yazarlık. Çocuk kitaplarının fen ve matematik öğretiminde kullanılması. Çocuk kütüphaneleri ve kitap merkezleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanımı ve Kapsamı
2 Çocuk Edebiyatının Önemi ve Nitelikleri
3 Dünyada ve Türkiyede Çocuk Edebiyatının Gelişimi
4 Çocuk Edebiyatının İç yapı Özelikleri
5 Çocuk Edebiyatının Dış yapı Özelikleri
6 Çocuk Edebiyatı Türleri I
7 Çocuk Edebiyatı Türleri II
8 Hikaye Anlatma Teknikleri
9 Çocuk ve Kitap
10 Etkileşimli Kitap okuma
11 Etkileşimli Kitap okuma (Örnek Uygulama)
12 Ödev Sunumları
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
GÜLEÇ H. (2000)“Çocuk Edebiyatı” KÖK yayıncılıkTürkçe
CİRAVOĞLU Ö. “Çocuk Edebiyatı” Esin yayıneviTürkçe
A.Ferhan OĞUZKAN “Çocuk Edebiyatı” Emel Matbaacılık San.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları