Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDS 239GÜZEL KONUŞMA VE DİKSİYON2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Günlük hayatta ve mesleki yaşamda güzel ve etkili konuşmanın önemi konusunda duyarlık kazandırmak, Diksiyon ve güzel konuşmaya ait bilgiler verilerek, konulara uygun farklı uygulamalarla güzel konuşma becerilerini geliştirmek ve mesleki başarılarını arttırmak. Türkçemizi doğru ve güzel konuşan, iletişimde beden dilinin önemini bilip uygulayan sağlık personeli yetiştirerek mesleki süreçte doğru ve etkili bir iletişim kurmayı sağlamak
Ders İçeriği Türkçe’nin ses ahenk kuralları. Cümle yapısı, sesleme biçiminin tanımı. Türk Dili’nin zenginliği. Sesten heceye, heceden kelimeye, kelimeden cümleye geçişler. Kelime zenginleştirme çalışmaları. Beyindeki konuşma merkezi. Konuşmanın gerçekleşmesi için şartlar. Sözlü iletişim. Sözsüz iletişim. Topluluk önünde konuşma becerisi. Etkili konuşma teknikleri. Örnek çalışmalar ( meslek tanıtımı, kitap tanıtımı ). Örnek çalışmalar ( meslek tanıtımı, kitap tanıtımı ). Örnek çalışmalar ( meslek tanıtımı, kitap tanıtımı )
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Günlük hayatta ve mesleki yaşamda güzel ve etkili konuşmanın önemi konusunda duyarlık kazanır.
2Güzel konuşma sanatının tekniklerini uygular, sunum tekniklerini bilir.
3Topluluk önünde konuşmada, heyecanını kontrol etmeyi, hitap edilen kitleye etkili bir konuşmanın nasıl yapılacağını bilir.
4Türkçede en sık yapılan telaffuz, vurgu, boğumlama, tonlama, ulama, anlatım bozuklukları hatalarını giderir.
5 Etkili Konuşmada jest ve mimiklerin ve beden dilinin de önemini bilir, iletişimde beden dilini doğru kullanma konusunda farkındalık kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001       4     
ÖK 002     5       
ÖK 003       4     
ÖK 004     5       
ÖK 005       4     
Ara Toplam     10 12     
Katkı0000020200000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HAVVA ERGÜR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDS 239 GÜZEL KONUŞMA VE DİKSİYON 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. HAVVA ERGÜR hkutlu@pau.edu.tr DSHMY D0014 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Günlük hayatta ve mesleki yaşamda güzel ve etkili konuşmanın önemi konusunda duyarlık kazandırmak, Diksiyon ve güzel konuşmaya ait bilgiler verilerek, konulara uygun farklı uygulamalarla güzel konuşma becerilerini geliştirmek ve mesleki başarılarını arttırmak. Türkçemizi doğru ve güzel konuşan, iletişimde beden dilinin önemini bilip uygulayan sağlık personeli yetiştirerek mesleki süreçte doğru ve etkili bir iletişim kurmayı sağlamak
İçerik Türkçe’nin ses ahenk kuralları. Cümle yapısı, sesleme biçiminin tanımı. Türk Dili’nin zenginliği. Sesten heceye, heceden kelimeye, kelimeden cümleye geçişler. Kelime zenginleştirme çalışmaları. Beyindeki konuşma merkezi. Konuşmanın gerçekleşmesi için şartlar. Sözlü iletişim. Sözsüz iletişim. Topluluk önünde konuşma becerisi. Etkili konuşma teknikleri. Örnek çalışmalar ( meslek tanıtımı, kitap tanıtımı ). Örnek çalışmalar ( meslek tanıtımı, kitap tanıtımı ). Örnek çalışmalar ( meslek tanıtımı, kitap tanıtımı )
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Konuşmanın önemi , Konuşma ve düşünme ilişkisi, Konuşma ve kişilik , Söz söyleme sanatı ( hitabet, retorik)
2 2 Konuşmada heyecanın kontrolü. Konuşmada vücut dilini kullanma. Öğretmenin beden dili nasıl olmalıdır?
3 Etkileyici konuşmada iletişimin dört temel öğesi ( konuşan, ileti, dinleyici, koşullar)
4 Konuşmanın unsurları( Ses, dil görsel davranış, zihinsel etkinlik)
5 Konuşma dili, yazı dili ayrımı, Fonetik açıdan Türkçenin özellikleri
6 Konuşma ve yazı dilinde yapılan hatalar, Konuşmanın yazma ile ilişkisi,
7 Ara Sınav
8 Sesin eğitilmesi, Artikülasyon ve Uygulamaları. Ses çıkışını düzeltme
9 Sözcüklerin doğru şekilde telaffuzu, Boğumlama, vurgu, tonlama, ulama Metinler Üzerinde Uygulamalar
10 Konuşmayı bozan unsurlar. Konuşma bozuklukları ve rehabilitasyon. Uygulamalar
11 Konuşma türleri ve etkili konuşmayı sağlayan etmenler, Hazırlıksız konuşma , hazırlıklı konuşma Sunum Teknikleri ve Topluluk Önünde Konuşma
12 Hazırlıksız konuşma , hazırlıklı konuşma Seçili şiirler üzerinde uygulamalar, şiir okuma sanatı, örnekler
13 Yazım kuralları, sıkça yapılan yazım yanlışları ve anlatım bozuklukları, konuşmada noktalamanın etkileri ve rolü
14 Türkçeyi iyi konuşan hatiplerden örnek konuşmalar.Uygulamalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
KAYNAKÇA: GÜRZAP, Can (2004), Konuşan İnsan, İstanbul,Yapı Kredi Yayınları ŞENBAY, Nüzhet (1993), Söz ve Diksiyon Sanatı, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları ŞENBAY, Nüzhet (1991), Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İstanbul, M.E.B VURAL, Birol (2005), Doğru ve Güzel Konuşma, İstanbul, Hayat Yayıncılık Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları