Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 307MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ3 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Müşteri kavramının ne olduğu, müşterilerin nasıl yönetilebileceği, müşteri ilişkileri yönetimi bağlamında yapılan temel hatalar, müşteri ilişkileri yönetiminin temel ilke, yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyinin artırılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Temel kavramlar; Müşteri kavramı; Müşteri ilişkilerinin işletme amaçları doğrultusunda yönetilmesi; Temel stratejiler; Temel müşteri analiz teknikleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müşteri kavramını tanımlayabilir.
2Müşteri ile iletişim kurma yollarını sıralayabilir.
3Müşteri ilişkileri yönetim sürecini açıklayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23
ÖK 001233  1 2     3  2  54 5
ÖK 002554555 342452 3 5525   
ÖK 003555553333355235555 5  5
Ara Toplam121312101093875910468512102154 10
Katkı44433313223312324315103

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler4624
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AYŞE TAŞER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 307 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. AYŞE TAŞER ataser@pau.edu.tr HMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Müşteri kavramının ne olduğu, müşterilerin nasıl yönetilebileceği, müşteri ilişkileri yönetimi bağlamında yapılan temel hatalar, müşteri ilişkileri yönetiminin temel ilke, yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyinin artırılması amaçlanmaktadır.
İçerik Temel kavramlar; Müşteri kavramı; Müşteri ilişkilerinin işletme amaçları doğrultusunda yönetilmesi; Temel stratejiler; Temel müşteri analiz teknikleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama İle İlişkisi
2 Müşteri İlişkilerini Geliştirme, Müşteri İlişkilerinin Önemi, Müşteri İlişkileri Yönetiminin Evreleri
3 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Türleri ve Unsurları
4 Müşteri İçin Değer Yaratma, Değer Temelli Pazarlama, Müşteri Yaşam Boyu Değeri
5 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İlişkisel Pazarlama, Veri Tabanlı Pazarlama
6 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
7 Müşteri Tatmini, Müşteri Odaklı Olma, Müşteri Sadakati Yaratma, Müşteri Kazanma ve Tutma
8 Ara sınav
9 Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım, Müşteri İlişkilerinin Planlanması ve Uygulama Süreci, Pazarlama Kampanyaları ve Sadakat Programları
10 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesinde Kullanılan Yöntemler
11 İnternet ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, CRM yazılımları, E-MİY ve Sosyal MİY
12 Şikayet Süreci ve Yönetimi
13 Müşterilerle İletişim, İletişim Modeli ve Öğeleri, İletişim Becerileri, İletişim Biçimleri
14 Müşteri Hizmetleri, Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ-PRF.DR.YAVUZ ODABAŞITürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları