Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BUSI 319PAZARLAMA İLKELERİ3 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlama müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tanımlayıp, en iyi hangi pazarlara sunulacağına karar veren ve uygun ürünü, hizmeti ve programı tasarlayan işletme faaliyetidir. Pazarlamanın amacı müşteri ile değerli ilişkiler oluşturup karlı şekilde müşteri tatmini sağlamaktır. Pazarlama sadece reklam ve satış değildir. Pazarlama biraz satış ama çokça ne yapacağını bilmektir. Organizasyonlar müşteri ihtiyaçlarını belirleyip üstün değer, kalite ve hizmet sunarak bunları tatmin edebildikleri sürece pazarda lider olurlar. Müşteri tatmininin yerini reklam veya satış dolduramaz. Pazarlama ilkeleri öğrencilerin çoğu şirkette kullanılan ve uygulanan modern pazarlama kavram ve pratiklerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur.
Ders İçeriği Değişen dünyada pazarlama Pazarlama planlaması Pazarlama bilgisi Tüketici satın alma davranışı Örgütsel satın alma davranışı Pazar bölümlendirme ve hedefleme Ürün konumlandırma Müşteri tatmini sağlamak Rekabet analizi ve pazarlama stratejileri Yeni ürün geliştirme ve ürün hayat eğrisi stratejileri Ürün tasarımı: ürünler, markalar, ambalajlar ve hizmetler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlama terminolojisini öğrenir
2Pazarlama sisteminin amacını öğrenir
3Modern pazarlama uygulamalarını tanır
4Rakip ve rekabet analizini öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23
ÖK 0015 33 3 3 3 322333352532
ÖK 0025 32 3252 3 51234352532
ÖK 0035 11 323 22 21   25 5  
ÖK 0045 3333 3 42   2   5 5  
Ara Toplam20 10931241429739476782042064
Katkı50321314122121222251521

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler4624
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2022-2023 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2022-2023 Bahar2MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2021-2022 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2020-2021 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2019-2020 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2019-2020 Bahar2MELDA GÖLEMEZLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BUSI 319 PAZARLAMA İLKELERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MELDA GÖLEMEZLİ mgolemezli@pau.edu.tr HMYO A0203 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Pazarlama müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tanımlayıp, en iyi hangi pazarlara sunulacağına karar veren ve uygun ürünü, hizmeti ve programı tasarlayan işletme faaliyetidir. Pazarlamanın amacı müşteri ile değerli ilişkiler oluşturup karlı şekilde müşteri tatmini sağlamaktır. Pazarlama sadece reklam ve satış değildir. Pazarlama biraz satış ama çokça ne yapacağını bilmektir. Organizasyonlar müşteri ihtiyaçlarını belirleyip üstün değer, kalite ve hizmet sunarak bunları tatmin edebildikleri sürece pazarda lider olurlar. Müşteri tatmininin yerini reklam veya satış dolduramaz. Pazarlama ilkeleri öğrencilerin çoğu şirkette kullanılan ve uygulanan modern pazarlama kavram ve pratiklerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur.
İçerik Değişen dünyada pazarlama Pazarlama planlaması Pazarlama bilgisi Tüketici satın alma davranışı Örgütsel satın alma davranışı Pazar bölümlendirme ve hedefleme Ürün konumlandırma Müşteri tatmini sağlamak Rekabet analizi ve pazarlama stratejileri Yeni ürün geliştirme ve ürün hayat eğrisi stratejileri Ürün tasarımı: ürünler, markalar, ambalajlar ve hizmetler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler
2 Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
3 Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
4 Tüketici pazarları, endüstriyel pazarlar
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
6 büyüme stratejileri
7 hedef pazar stratejileri
8 tüketici davranışları
9 arasınav
10 ürün ve hizmet
11 fiyat
12 Dağıtım
13 tutundurma
14 Uluslararası Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
pazarlama ilkeleri Vasfi Nadir TekinTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları