Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLK 119PAZARLAMA2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı temel pazarlama kavramlarının pazar içerisinde uygulama alanlarının açıklanması.
Ders İçeriği Pazarlamanın anlamı ve kapsamı, Pazarlama eylemleri, Pazarlama yöntemi, Pazarlamanın çevre koşulları, Pazar kavramı,Pazar türleri, Pazarda satın alma davranışları, Mallar ve hizmetler, Mal kavramı, Malların sınıflandırılması, Hizmetlerin sınıflanması, Malla ilgili kavramlar ve yeni mal geliştirme, Malın türlü nitelikleri. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlama hakkında bilgi sahibi olur
2pazarlamanın tarihsel gelişimini öğrenir
3temel pazarlama yaklaşımlarını öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLK 119 PAZARLAMA 2 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU onurkacaroglu@pau.edu.tr HMYO A0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç temel pazarlama kavramlarının pazar içerisinde uygulama alanlarının açıklanması.
İçerik Pazarlamanın anlamı ve kapsamı, Pazarlama eylemleri, Pazarlama yöntemi, Pazarlamanın çevre koşulları, Pazar kavramı,Pazar türleri, Pazarda satın alma davranışları, Mallar ve hizmetler, Mal kavramı, Malların sınıflandırılması, Hizmetlerin sınıflanması, Malla ilgili kavramlar ve yeni mal geliştirme, Malın türlü nitelikleri. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler
2 Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
3 Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
4 Tüketici pazarları, endüstriyel pazarlar
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
6 büyüme stratejileri
7 hedef pazar stratejileri
8 tüketici davranışları
9 arasınav
10 ürün ve hizmet
11 fiyat
12 Dağıtım
13 tutundurma
14 Uluslararası Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
pazarlama ilkeleri Vasfi Nadir TekinTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları