Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
LOJ 106PAZARLAMA İLKELERİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Temel pazarlama kavramlarının öğretilmesi.
Ders İçeriği Temel Kavramlar, Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar Seçimi, Mamül, Fiyat, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Tutundurma, Pazarlama Araştırması, Pazarlama Yönetimi ve Uluslar arası Pazarlama kavramının tanımlanması .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilebilmesi
2Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
3Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
4Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını kurgulayabilme
5Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayların ve değişimlerin eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ÖK 001       3           3 
ÖK 002       3           3 
ÖK 003       3           3 
ÖK 004       3           3 
ÖK 005       3           3 
Ara Toplam       15           15 
Katkı000000030000000000030

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13030
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13636
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14848
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU
Detay 2022-2023 Bahar1MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU
Detay 2018-2019 Bahar1MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU
Detay 2017-2018 Bahar1MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
LOJ 106 PAZARLAMA İLKELERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MUSTAFA ONUR KAÇAROĞLU onurkacaroglu@pau.edu.tr HMYO A0101 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Temel pazarlama kavramlarının öğretilmesi.
İçerik Temel Kavramlar, Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar Seçimi, Mamül, Fiyat, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Tutundurma, Pazarlama Araştırması, Pazarlama Yönetimi ve Uluslar arası Pazarlama kavramının tanımlanması .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler
2 Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
3 Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
4 Tüketici pazarları, endüstriyel pazarlar
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
6 büyüme stratejileri
7 hedef pazar stratejileri
8 tüketici davranışları
9 arasınav
10 ürün ve hizmet
11 fiyat
12 Dağıtım
13 tutundurma
14 Uluslararası Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları