Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MKS 104FİNANSAL HİZMETLER PAZARLAMASI1 + 12. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, işletmelerin kendilerini pazara kabul ettirme ve rekabet avantajı yaratma konusunda neler yapabilecekleri, hangi pazarlama strateji ve politikalarını kullanacakları ve pazarlamanın, hizmetlerin ve hizmet pazarlamasının değişen çevresinin tanıtılmasına ve stratejik olarak işletmelerin neler yapabileceklerinin belirlenebilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Finansal Hizmet Pazarlaması çalışanları görev ve unvan tanımları—Müşteri profilinin analiz edilmesi ve pazarlama stratejisinin belirlenmesi—Mevduat Ürünleri çeşitleri,özellikleri ve uygulama iş akışı -- Yatırım Ürünleri çeşitleri ve özellikleri ve uygulama iş akışı – Ödeme sistemlerine ilişkin Finansal Hizmetler, çeşitleri ,özellikleri ve uygulama iş akışı – Bireysel Kredi Ürünleri, çeşitleri, özellikleri ve uygulama iş akışı – Yeni Müşteri bulma metodları .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özellikle bankaların müşterilerine sunduğu finansal hizmetlere ilişkin bilgiler vermek
2finansal hizmetlerin pazarlamasına ilişkin bilgiler vermek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 001 4    153  23 3 
ÖK 002         45     
Ara Toplam 4    1534523 3 
Katkı0200001322312020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar2TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2016-2017 Bahar2İREM ÖZCAN
Detay 2014-2015 Bahar2TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2013-2014 Bahar2İREM ÖZCAN
Detay 2012-2013 Bahar2İREM ÖZCAN
Detay 2011-2012 Bahar2TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2010-2011 Bahar2TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2009-2010 Bahar2TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2008-2009 Bahar1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2007-2008 Bahar1ENGİN HEPAKSAZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MKS 104 FİNANSAL HİZMETLER PAZARLAMASI 1 + 1 2 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TANZER ÇELİKTÜRK tcelikturk@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, işletmelerin kendilerini pazara kabul ettirme ve rekabet avantajı yaratma konusunda neler yapabilecekleri, hangi pazarlama strateji ve politikalarını kullanacakları ve pazarlamanın, hizmetlerin ve hizmet pazarlamasının değişen çevresinin tanıtılmasına ve stratejik olarak işletmelerin neler yapabileceklerinin belirlenebilmesini sağlamaktır.
İçerik Finansal Hizmet Pazarlaması çalışanları görev ve unvan tanımları—Müşteri profilinin analiz edilmesi ve pazarlama stratejisinin belirlenmesi—Mevduat Ürünleri çeşitleri,özellikleri ve uygulama iş akışı -- Yatırım Ürünleri çeşitleri ve özellikleri ve uygulama iş akışı – Ödeme sistemlerine ilişkin Finansal Hizmetler, çeşitleri ,özellikleri ve uygulama iş akışı – Bireysel Kredi Ürünleri, çeşitleri, özellikleri ve uygulama iş akışı – Yeni Müşteri bulma metodları .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bireysel Bankacılık ürünleri şemasının tanıtımı ile Şubedeki Bireysel Bankacılık Bölümü çalışanlarının unvan ve görev tanımları. Banka çalışanlarının uyması gereken etik ilkeler ve müşterileri ile olan ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken unsurlar
2 Bireysel Bankacılığın özellikleri, hedefleri. Bireysel ürünlerin Pazarlama stratejisinin belirlenmesi ve müşteri profilinin analiz edilmesi. Müşteri numarasının tanımlanması iş akışı
3 A) Mevduat Ürünleri: 1) Vadeli ve Vadesiz mevduatın tanımı, özellikleri ve hesap açılış iş akışı 2-) Otomatik Likit Fonlu hesap(Artan hesap) tanımı, özellikleri ve hesap açılış iş akışı 3) Kredili mevduat tanımı, özellikleri,yararları ve hesap açılış iş akışı
4 B)Yatırım Ürünleri: 1) Hazine bonosunun tanımı ,özellikleri, hesaplanması ve hazine bonosu satışı iş akışı 2) Repo tanımı, özellikleri, hesaplanması ve repo satış iş akışı
5 3) Yatırım Fonu tanımı, özellikleri, fiat oluşumu ve işleyişi
6 4) Yatırım Fonu çeşitleri; A Tipi, B Tipi fonlar ve diğer fon çeşitleri ile bu fonların özellikleri ve alış-satış işlemleri ve şartları
7 C) Finansal Hizmetler-Ödeme Aracılık Sistemleri : 1)Havale tanım ve özellikleri 2) Elektronik Fon Transferi, Elektronik Menkul Kıymet Transferi tanım ve özellikleri
8 5) Maaş Ödeme sistemi özellikleri, yararları ve uygulama iş akışı 6) Kredi Kartı ve P.O.S. Sistemi uygulaması; özellikleri, yararları ile Kredi kartı ve POS pazarlamasında dikkat edilecek hususlar
9 vize haftası
10 D) Bireysel Krediler: Bireysel Kredilerin tanımı ve özellikleri, bankaya sağladığı faydalar, Bireysel kredi kullandırılmayacak kimseler, Bireysel Kredi Sözleşmesinde yer alan maddeler, Kredi Kayıt Bürosu Sistemi işleyişi ve sağladığı yararlar
11 1) Tüketici Kredisi tanımı, özellikleri ve Başvuru-İstihbarat-Teminat- Kullandırım sürecinde yapılması gereken uygulamalar
12 2) Taşıt Kredisi tanımı, özellikleri ve Başvuru-İstihbarat-Teminat- Kullandırım sürecinde yapılması gereken uygulamalar
13 3) Konut/Mortgage Kredisi tanımı, özellikleri ve Başvuru-İstihbarat-Teminat- Kullandırım sürecinde yapılması gereken uygulamalar
14 Yeni müşteri bulma ve Bireysel Ürünlerin Pazarlanması metodları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları