Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 219STEP AEROBİK1 + 23. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ritim algılama yeterliliğin kazanılması,Müzik- hareket bütünlüğünün kazanılması,düzgün duruş,estetik,dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi,yaratıcılığın geliştirilmesi.
Ders İçeriği Step - aerobik ile ilgili temel teknik ve becerilerin öğrenimi ile hareketsizlik ve stresin giderilmesi için gerekli olan alıştırmaların müzik ve bir sistem içerisinde öğretimi yapılmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel step-aerobik kurallarını özetler
2Temel step-aerobik becerilerine ait öğretim metodlarını kavrar
3Step-aerobikte koreografi uygulamasını kavrar
4Step -aerobiğe ait adımlama tekniklerini uygular
5Step aerobik için gerekli müzik seçimlerini kavrar
6Step aerobik ile birlikte klasik dans egzersizlerini uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10110
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)2816
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EMİNE ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 219 STEP AEROBİK 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EMİNE ŞAHİN egizlenci@pau.edu.tr SBTMER A0207 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Ritim algılama yeterliliğin kazanılması,Müzik- hareket bütünlüğünün kazanılması,düzgün duruş,estetik,dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi,yaratıcılığın geliştirilmesi.
İçerik Step - aerobik ile ilgili temel teknik ve becerilerin öğrenimi ile hareketsizlik ve stresin giderilmesi için gerekli olan alıştırmaların müzik ve bir sistem içerisinde öğretimi yapılmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Step Aerobik tanımı, doğuşu ve tarihçesi Aerobik temel adımları uygulamaları (March, Step heel, Step kick, , Squat, , Slide,, Jumping jack , Pendulum, Lunge, Toe touch, double step touch, knee up- knee lift, leg curl, grapevine, heel lift, leg lift, kick, step touch, basic walk, squat, alternatif adımlar (mambo, salsa, turn, box step, cha cha..)
2 Müzik kalıpları, ritim dinleme, ritim verme, ritim sayma uygulamaları Aerobik temel adımları uygulamaları (March, Step heel, Step kick, Squat, Slide,, Jumping jack , Pendulum, Lunge, Toe touch, double step touch, knee up- knee lift, leg curl, grapevine, heel lift, leg lift, kick, step touch, basic walk, squat, alternatif adımlar (mambo, salsa, turn, box step, cha cha..)
3 Step temel adımları ve uygulaması (Basic step, V step, Split basic, Y step Turn step, Top up-top dawn, Step top, Knee-up- knee lift, Side leg, Leg curl, L step, Kick, Step hell, Across the top, Repeater (3 diz çekme tekrarlı), A step, Z step, X step, Corner to corner ( köşeden köşeye), Filamingo, Run, Criss cross, Straddle up-down, Slide, Back lift, Reverse step, Triplet, K step, To touch)
4 Aerobik ve Step Kol hareketleri, Ritimle kol hareketleri çalışması
5 Aerobik ve step karışık koreografi uygulaması
6 Step adım varyasyonları, 1x8 step bloğu oluşturma, 8'lik varyasyonları, çift taraflı çalışmalar (sağ-sol)
7 24 ve 32 sayılık step bloğu oluşturma çalışmaları (3x8 - 4x8 ) step blokları
8 Step aerobik seansının bölümleri, Eğitmenin nitelikleri ve sorumlulukları, Step dersi verme teknikleri
9 Ara sınav
10 Düşük, orta ve yüksek seviye kol hareketlerinin step bloklarında kullanımı ve farklı varyasyonların oluşturulması
11 Step Aerobik te yüksek ve düşük etkili hareketlerin birlikte kullanılması, Katılımcılar için performans belirleme
12 Step Aerobik uygulamalarında egzersiz çeşitleri, (aerobik ve anaerobik) Sakatlıklardan korunma teknikleri ve branş uygulamaları
13 Step aerobik egzersizinin yararları, Step te hareket kombinasyonları ve grupla çalışma uygulamaları
14 Farklı varyasyonlarda step koreografisi oluşturma , gruplarla uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları