Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 433PAZARLAMA İLKELERİ2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlama pazarlamanın temel kavramlarının anlatılmasıdır. .
Ders İçeriği Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler,Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü,pazarlama araştırması ve bilgi sistemi,Tüketici pazarlar ve tüketici davranışı,Endüstriyel pazarlar ve uluslar arası pazarlar,Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve satış tahmini,Mamul .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Klasik pazarlama anlayışını ve çağdaş pazarlama anlayışını öğrenir
2Pazarlama planlamasını, pazarlama amaç ve stratejileri öğrenir
3Stratejik pazarlama planlamasını öğrenir
4Pazarlama bilgi sistemini öğrenir
5Hedef pazar seçimi ve hedef pazar stratejilerini öğrenir
6Tüketici pazarını ve endüstriyel pazarı öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0011111111111111
ÖK 0021111111111111
ÖK 0031111111111111
ÖK 0041111111111111
ÖK 0051111111111111
ÖK 0061111111111111
Ara Toplam6666666666666
Katkı1111111111111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12336
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1DUYGU KOÇOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 433 PAZARLAMA İLKELERİ 2 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. DUYGU KOÇOĞLU dkocoglu@pau.edu.tr TEK A0108 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı pazarlama pazarlamanın temel kavramlarının anlatılmasıdır. .
İçerik Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler,Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü,pazarlama araştırması ve bilgi sistemi,Tüketici pazarlar ve tüketici davranışı,Endüstriyel pazarlar ve uluslar arası pazarlar,Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve satış tahmini,Mamul .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın kapsamı, gelişimi ve pazarlama konusunda son gelişmeler
2 Pazarlama Çevresi,
3 Stratejik pazarlama planlaması
4 Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi
5 Tüketici pazarları ve tüketici davranışı
6 Endüstriyel pazarlar
7 Uluslararası pazarlar
8 Ara Sinav
9 Pazar bölümlendirme
10 Hedef pazar seçimi
11 Örnek olay çözümlemesi
12 Pazar konumlandırma
13 Pazarlama Karması
14 Tutundurma Araçları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri (İsmet Mucuk)Türkçe
Pazarlama İlkeleri (İsmet Mucuk)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları