Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBO 341ETKİLİ İLETİŞİM2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Günümüzde teknoloji ve bilimin gelişmesi sonucu ülkemizin gelişmiş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi için gelecek nesillerin ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde eğitilmesinde önemli rolü olan, bilimin doğasının ne anlama geldiğini kavramış, günlük hayatta karşılaştığı problemleri çözme becerilerine sahip, etrafında gelişen olaylara anlam katabilen akılcı düşünüp karar verebilen, teoride ve uygulamada mesleki yeterliliğe sahip profesyonel fen öğretmenlerini yetiştirmektir.
Ders İçeriği İletişim tanımı ve iletişim süreci. Kaynak-mesaj-mesaj düzenleme ilkeleri. Kanal-alıcı-alıcının ihtiyaçları-dönüt. Sözlü iletişim (konuşma-dinleme). Sözsüz iletişim. Bir örgüt olarak okul. Örgütlerde iletişimin önemi ve iletişim çeşitleri. Etkili iletişim nedir? Etkili iletişimin özellikleri. İletişim ve insan ilişkileri. Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci. İletişimsel etkililik için okul yöneticisine öneriler. İletişimsel etkililik için öğretmene öneriler. İletişi ve "Biz" bilinci.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. İletişim ve enformasyon kavramını söyler, sözsüz iletişim basamaklarının farkına varır, iletişim engellerini tespit eder, kaynağın iletişimdeki rolünü bilir
22. Kendini açmanın faydalarını ve risklerini farkeder, özür dileme ve affetme tekniklerini uygular
33. İletişimi engelleyen savunma mekanizmalarını kullanmaz, açık iletişimi sağlayan davranışları gösterir, psikolojik savunma mekanizmalarını bilir
44. Benlik kavramının beklentilerimiz üzerindeki etkilerinin farkına varır, olumlu ve olumsuz benliğe sahip kişileri ayırt edebilir
55. Çevresindeki insanların ve kendi iletişim stilinin farkına varır olumsuz yanlarını güçlendirir
66. Etkili dinleme becerilerini geliştirir ve uygular
77. Beden dili ile çevresiyle iletişim kurduğunu söyler, iyi bir beden dili uygulayıcısı olur, beden dilinin kültürden kültüre değişiklik gösterdiğini bilir
8Dönüt alma ve verme tekniklerini uygular
99. Empati kurma becerisini geliştirir sempati ve empati kavramlarını ayırabilir
1010. İletişim çatışmalarından kaçınmanın yöntemlerini bilir ve uygular
1111. Öğretmen öğrenci iletişimini etkili bir şekilde uygulayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2YASEMİN MANAV
Detay 2022-2023 Bahar1YASEMİN MANAV
Detay 2022-2023 Güz2YASEMİN MANAV
Detay 2021-2022 Bahar1AYDAN ORDU
Detay 2021-2022 Güz2NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2016-2017 Güz4AYDAN ORDU
Detay 2015-2016 Güz4ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBO 341 ETKİLİ İLETİŞİM 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. YASEMİN MANAV ymanav@pau.edu.tr MUH B0130 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Günümüzde teknoloji ve bilimin gelişmesi sonucu ülkemizin gelişmiş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi için gelecek nesillerin ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde eğitilmesinde önemli rolü olan, bilimin doğasının ne anlama geldiğini kavramış, günlük hayatta karşılaştığı problemleri çözme becerilerine sahip, etrafında gelişen olaylara anlam katabilen akılcı düşünüp karar verebilen, teoride ve uygulamada mesleki yeterliliğe sahip profesyonel fen öğretmenlerini yetiştirmektir.
İçerik İletişim tanımı ve iletişim süreci. Kaynak-mesaj-mesaj düzenleme ilkeleri. Kanal-alıcı-alıcının ihtiyaçları-dönüt. Sözlü iletişim (konuşma-dinleme). Sözsüz iletişim. Bir örgüt olarak okul. Örgütlerde iletişimin önemi ve iletişim çeşitleri. Etkili iletişim nedir? Etkili iletişimin özellikleri. İletişim ve insan ilişkileri. Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci. İletişimsel etkililik için okul yöneticisine öneriler. İletişimsel etkililik için öğretmene öneriler. İletişi ve "Biz" bilinci.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İletişim Tanımı ve Süreci
2 İletişim Türleri
3 İletişim Engelleri
4 Sözlü İletişim
5 Yazılı İletişim
6 Sözsüz İletişim
7 Beden Dili
8 İş Hayatında İletişim
9 İş Hayatında İletişim
10 Etkili ve Güzel Konuşma
11 Teknoloji ve İletişim
12 Grafik ve Görsel Araçlar ile İletişim
13 Etkili İletişim
14 Etkili İletişim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları