Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IENG 441PAZARLAMA YÖNETİMİ2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlama ve satış kavramlarının öğretilmesi, öğrencilere pazarlama ile ilgili fonkisyonları ve aktiviteleri anlatmak.
Ders İçeriği Pazarlama ile ilgili kavramlar, Pazar tanımları, Pazar çeşitleri, pazarlamanın işletme işlevleri içindeki yeri,pazarlama ilkeleri ve pazarlama yönetimi süreci,pazarlama içeriği, örgüt ve kontrol arasındaki ilşkiler,stratejik planlama, işlevsel stratejilerin planlanması, pazarlama bilgi sistemi, kontrol edilemeyen dış çevre etmenleri,tüketici pazarlarının yapısal ve davranışsal ilkeleri, örgütsel pazarların yapısal ve davranışsal ilkeleri, pazar örgütlenmesi ilkeleri, hedef pazar yaklaşımı, pazar bölümlendirme, ürün ve hizmet stratejileri, fiyat stratejileri, dağıtım kaynakları ve fiziksel dağıtım, tutundurma stratejileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ulusal ve global pazarlardaki değişimi araştırır ve yorumlar
2Ürünler için pazarlama bileşenleri belirleme ve uygulama süreçlerine katkı sağlar
3Müşteri ilişkileri ile üretim süreçleri arasında tüm arayüzlerdeki problemlere çözüm önerileri geliştirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001  15 431135
ÖK 002  35 331125
ÖK 003  25 332114
Ara Toplam  615 10943614
Katkı00250331125

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları