Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IENG 438HALKLA İLİŞKİLER2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin temel amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklamaktır. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
Ders İçeriği Halkla ilişkiler tanımı, ve tarihsel gelişimi. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin geliştirilmesi; duyuru ve rapor yazımı; uluslararası ortamda iletişim; hitabet; sunumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001   3  3    
Ara Toplam   3  3    
Katkı00030030000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1YÜKSEL KEPENEK
Detay 2017-2018 Güz3YÜKSEL KEPENEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IENG 438 HALKLA İLİŞKİLER 2 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
MUH B0130 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin temel amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklamaktır. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
İçerik Halkla ilişkiler tanımı, ve tarihsel gelişimi. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Halkla ilişkilerin farklı tanımları ve tanımlardan çıkan sonuçlar,halkla ilişkilerin kapsamı.
2 Halkla ilişkilerin dünyada veTürkiye/de gelişimi.Halkla ilişkilerin gelişimine katkıda bulunan uygulamalar.
3 Halkla ilişkilerde insan faktörü,hedef kitleler ve önemi.
4 Halkla ilişkilerin reklam ve propaganda ile karşılaştırılması-ortak ve farklı yönleri-Reklam ve propaganda örnekleri.
5 Duyurum,pazarlama,satış promasyonu vb.kavramların açıklanması ve örneklendirimesi.
6 Halkla ilişkilerde uyulması gereken temel ilkeler
7 Kurumsal relamcılık,kurumsal reklamcılığın önemi,amaçları vehalkla ilişkiler ile karşılaştırılmrsI.
8 Halkla ilişkilerin faaliyet alanları,kurum dışı iletişim Kurumsal halkla ilişkiler Medya ile iletişim Kamu ile iletişim.
9 ARA SINAV
10 Kurum içi iletişim, Yönetici,çalışan ve ortaklşarla iletşimde uyulmasıgereken kurallar.Kurum içi iletişimin işlevleri.
11 Kurum içi iletişimde kullanılan araçlar,konuyla ilgili örnek uygulamalar.
12 Örgüt kültürü,örgüt kültürünün unsurları ve özellikleri.
13 Kurumsal kimlik,kurumsal kimliğin amaçları ve yararları.
14 Halkla ilişkiler çalışmalarında izlenecekyol veörnek çalışmaların gösterilmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
PROF .DR.GÜLAY BUDAK HALKLA İLİŞKİLERTürkçe
PROF .DR.GÜLAY BUDAK HALKLA İLİŞKİLERTürkçe
PROF .DR.GÜLAY BUDAK HALKLA İLİŞKİLERTürkçe
PROF .DR.GÜLAY BUDAK HALKLA İLİŞKİLERTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları