Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BUSI 434ULUSLARARASI PAZARLAMA - II3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı uluslararası pazarlama firmalar için günümüz dinamik pazarlarında hayatta kalmak gereken bir yaşam tarzıdır. dünya pazarları değişiyor, yeni rakipler griyor, eskileri şekil değiştiriyor. küresel bir dönüşüm sözkonusu. bu derste uluslararası pazarlardaki fırsatlar ve tehditler ele alınıyor
Ders İçeriği Giriş: Uluslararası pazarlama kavramı Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler Uluslararası ticaret teorileri Uluslararası pazarlama stratejisi Uluslararası ürün politikaları Dağıtım: dış pazarlara giriş metotları Uluslararası pazarda fiyatlandırma Uluslararası tutundurma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslararası pazarlama yönetiminin öğrenir
1Uluslararası pazarlamaya ilişkin temel kavramları öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001445454
Ara Toplam445454
Katkı223232

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2022-2023 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2021-2022 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2020-2021 Yaz1AHMET BARDAKCI
Detay 2020-2021 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2019-2020 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2018-2019 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2017-2018 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2016-2017 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2015-2016 Bahar2AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BUSI 434 ULUSLARARASI PAZARLAMA - II 3 + 0 2 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AHMET BARDAKCI abardakci@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç uluslararası pazarlama firmalar için günümüz dinamik pazarlarında hayatta kalmak gereken bir yaşam tarzıdır. dünya pazarları değişiyor, yeni rakipler griyor, eskileri şekil değiştiriyor. küresel bir dönüşüm sözkonusu. bu derste uluslararası pazarlardaki fırsatlar ve tehditler ele alınıyor
İçerik Giriş: Uluslararası pazarlama kavramı Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler Uluslararası ticaret teorileri Uluslararası pazarlama stratejisi Uluslararası ürün politikaları Dağıtım: dış pazarlara giriş metotları Uluslararası pazarda fiyatlandırma Uluslararası tutundurma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Küresel Pazara Giriş Stratejileri:Lisanslama, Yatırım ve Stratejik Ortaklıklar
2 Küresel Pazara Giriş Stratejileri:Lisanslama, Yatırım ve Stratejik Ortaklıklar
3 Küresel Pazarda Ürün ve Marka Kararları
4 Küresel Pazarda Ürün ve Marka Kararları
5 Fiyatlama Kararları
6 Fiyatlama Kararları
7 Küresel Pazarlama Kararları ve Fiziksel Dağıtım
8 Küresel Pazarlamada İletişim Kararı I
9 Küresel Pazarlamada İletişim Kararı I
10 Küresel Pazarlamada İletişim Kararı II
11 Küresel Pazarlamada İletişim Kararı II
12 Küresel Pazarlama ve Dijital Devrim
13 Rekabet Avantajının Stratejik Unsurları
14 Liderlik, Organizasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Green, M. C., & Keegan, W. J. (2020). Global marketing. Pearson Education Limited.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları