Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BIY 326HERBARYUM TEKNİKLERİ2 + 06. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste çeşitli bitki gruplarının herbaryumlarının nasıl yapıldığı, bu örneklerin saklanması, korunması konusunda bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Herbaryum ve herbaryum yapmanın amacı nedir? Çiçekli bitkilerin herbaryumu, su yosunu, liken, mantar, karayosunu toplama ve kurutma yöntemleri, Ülkemizdeki ve dünyadaki önemli herbaryumlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Herbaryumun tanımını ve tarihçesini açıklar.
2Gymnosperm’lerin herbaryumunu anlatır.
3Angiosperm’lerin herbaryumunu anlatır.
4Çiçekli bitkilerin toplama yöntemlerini uygular.
6Çiçekli bitkilerin kurutma yöntemlerini uygular.
7Çiçekli bitkilerin saklama yöntemlerini açıklar.
5Su yosunlarının, mantarların, likenlerin, karayosunlarının ve eğreltilerin herbaryumunu anlatır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00134 2 3 4434 
ÖK 0023 43443  443
ÖK 003  2  43     
ÖK 00434 2        
ÖK 005  3 432     
ÖK 0063  434      
ÖK 007            
Ara Toplam1289111118844783
Katkı211223111110

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler6424
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12121
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1OLCAY DÜŞEN
Detay 2018-2019 Bahar1OLCAY DÜŞEN
Detay 2017-2018 Bahar1OLCAY DÜŞEN
Detay 2015-2016 Bahar1MEHMET ÇİÇEK
Detay 2012-2013 Bahar1MEHMET ÇİÇEK
Detay 2011-2012 Yaz1MEHMET ÇİÇEK
Detay 2011-2012 Bahar1MEHMET ÇİÇEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BIY 326 HERBARYUM TEKNİKLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. OLCAY DÜŞEN odusen@pau.edu.tr FEN B0112 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste çeşitli bitki gruplarının herbaryumlarının nasıl yapıldığı, bu örneklerin saklanması, korunması konusunda bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Herbaryum ve herbaryum yapmanın amacı nedir? Çiçekli bitkilerin herbaryumu, su yosunu, liken, mantar, karayosunu toplama ve kurutma yöntemleri, Ülkemizdeki ve dünyadaki önemli herbaryumlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Herbaryum ve herbaryum yapmanın amacı nedir?
2 Çiçekli bitkilerin herbaryumu
3 Bitki örnekleri nasıl toplanır?
4 Presleme ve kurutma
5 Su yosunu, liken, mantar, karayosunu toplama ve kurutma yöntemleri
6 Arazide gerekli notları alma ve etiketleme
7 Bitkilerin korunması ve saklanması
8 Açık Tohumluların (Gymnospermae) Herbaryumu
9 Sukkulent (Crassulaceae, Aizoaceae) ve dikenli bitkilerin (Cactaceae) herbaryumu
10 Sucul Bitkilerin (Potamogetonaceae, Najadeceae, Hydrocharitaceae) Herbaryumu
11 Ara sınav
12 Bitki örneklerin kartonlara yapıştırılması
13 Bitkilerin dolaplara yerleştirilmesi
14 Ülkemizdeki ve dünyadaki önemli herbaryumlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tohumlu Bitkiler Sistematiği, 4. Baskı, ISBN 975-483-028-2, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 116, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir, 1995, Yazarlar: Özcan Seçmen, Yusuf Gemici, Güven Görk, Lütfi Bekat, Erkuter LeblebiciTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları