Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BIY 327KORUMA BİYOLOJİSİ2 + 05. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Gelişen bilim ve teknoloji karşısında sürekli karşımıza çıkan çevre sorunları ve bununla birlikte canlı öğeleri tehdit eden olumsuz koşulların ortadan kaldırılması ve canlılığın devamı için gerekli şartların sağlanması açıklamak ve tartışmak.
Ders İçeriği Ekosistem ve Çeşitleri, Madde Döngüleri-Ekolojik Döngü, Ekolojik dengenin korunmasına yönelik öneriler, Biyolojik Çeşitliliğin Korunması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ekosistem ve Çeşitlerini Tanıtarak Buradaki Madde Döngülerini tanımlar.
2Ekolojik İlişkiler: 1. Aksiyon, 2. Reaksiyon, 3. Koaksiyon kavramlarını açıklar.
3Madde Döngüleri-Ekolojik Döngü Ötrofiksayon, A. Hidrolojik Döngüler B. Biyojeokimyasal Döngüleri açıklar.
4Doğal Kaynak “A. Daimi Doğal Kaynaklar B. Yenilenebilir Doğal Kaynaklar C. Yenilenemez Doğal Kaynaklar” kavramının önemini İfade eder.
5Nüfus Artışı ve Kentleşme- Enerji Sorunu, Tarımsal Sorunlar-Beslenme Sorunları, Çevre Kirliliği 1. Hava kirliliği 2. Su kirliliği 3. Toprak kirliliği 4. Radyoaktif kirlilik 5. Gürültü kirliliği kavramlarını anlatır.
6Doğanın Korunması Sürdürülebilir Dünya Ekolojik Denge Kirlenmenin Önlenmesi kavramlarını öğrenir.
7Ekolojik dengenin korunmasına yönelik önerileri” a-Nüfus artışının durdurulması b-Doğal kaynakların tüketilmeden kullanılması c-Hukuksal çalışmalar d-Eğitim” listeler.
8Biyolojik Çeşitliliğin Korunması, “Türlerin ve Tür Topluluklarının Korunması,Bitki Genetik Kaynaklarının Korunması: A. Bütün canlı varlığın (biyom) korunması B. “In situ” koruma sistemi C. “Ex situ” koruma sistemi” kavramlarını ifade eder.
9Doğal Alanların Korunması- Milli Parklar, Tabiat Parkları, Tabiat Koruma Alanları, Biyogenetik Rezerv Alanları. Endemizm: Türkiye flora faunasının ilginç ve zengin bir yapıya sahip oluşunun nedenlerini öğrenir.
10Doğanın korunmasında Karşılaşılan Darboğazları “A) Bitkilerde B) Omurgasız Hayvanlarda C) Balıklarda D) Kurbağa Ve Sürüngenlerde E) Kuşlarda F) Memelilerde” açıklar.
11Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED'in amacı; ÇED’in temel görevi) kavramını öğrenir.
12CITES (convention on International Trade in Endangered Species of wild fauna and Flora) Nesli Tehlike Altında Olan Yabani Hayvan ve Bitki Türlerinin Uluslararası Ticaretine İlişkin Sözleşme”yi açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 00244 3        
ÖK 0033 43    453 
ÖK 004            
ÖK 00534 2   3423 
ÖK 0063 45   2 3  
ÖK 007            
ÖK 0084 44        
ÖK 009 3 2        
ÖK 010 3 32       
ÖK 011 4 54       
ÖK 012 4 4        
Ara Toplam172212316  58106 
Katkı121310001110

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5315
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1EYUP BAŞKALE
Detay 2015-2016 Güz1SERDAR DÜŞEN
Detay 2014-2015 Güz1OLCAY DÜŞEN
Detay 2013-2014 Güz1OLCAY DÜŞEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BIY 327 KORUMA BİYOLOJİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. EYUP BAŞKALE ebaskale@pau.edu.tr FEN BB104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Gelişen bilim ve teknoloji karşısında sürekli karşımıza çıkan çevre sorunları ve bununla birlikte canlı öğeleri tehdit eden olumsuz koşulların ortadan kaldırılması ve canlılığın devamı için gerekli şartların sağlanması açıklamak ve tartışmak.
İçerik Ekosistem ve Çeşitleri, Madde Döngüleri-Ekolojik Döngü, Ekolojik dengenin korunmasına yönelik öneriler, Biyolojik Çeşitliliğin Korunması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 *Giriş (Bazı Ekolojik tanımlar)
2 *Ekolojik İlişkiler 1. Aksiyon, 2. Reaksiyon, 3. Koaksiyon,
3 *Madde Döngüleri-Ekolojik Döngü Ötrofiksayon, A. Hidrolojik Döngüler B. Biyojeokimyasal Döngüler
4 *Doğal Kaynaklar A. Daimi Doğal Kaynaklar B. Yenilenebilir Doğal Kaynaklar C. Yenilenemez Doğal Kaynaklar
5 *Nüfus Artışı ve Kentleşme- Enerji Sorunu
6 *Tarımsal Sorunlar-Beslenme Sorunları
7 *Çevre Kirliliği 1. Hava kirliliği 2. Su kirliliği 3. Toprak kirliliği 4. Radyoaktif kirlilik 5. Gürültü kirliliği
8 *Doğanın Korunması, Sürdürülebilir Dünya, Ekolojik Denge ve Kirlenmenin Önlenmesi
9 *Ekolojik dengenin korunmasına yönelik öneriler a-Nüfus artışının durdurulması b-Doğal kaynakların tüketilmeden kullanılması c-Hukuksal çalışmalar d-Eğitim
10 *Biyolojik Çeşitliliğin Korunması: A. Bütün canlı varlığın (biyom) korunması B. “In situ” koruma sistemi C. “Ex situ” koruma sistemi
11 Doğal Alanların Korunması- Milli Parklar, Tabiat Parkları, Tabiat Koruma Alanları, Biyogenetik Rezerv Alanları ve Endemizm
12 *Doğanın korunmasında Karşılaşılan Darboğazlar
13 *Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED)
14 CITES -Nesli Tehlike Altında Olan Yabani Hayvan ve Bitki Türlerinin Uluslararası Ticaretine İlişkin Sözleşme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
DERS NOTLARITürkçe
DERS NOTLARITürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları