2907 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ DR.

GENEL BİLGİLER
Okul Öncesi Eğitimi Doktora Programında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin hükümleri uygulanır. Programın dili Türkçedir. Ama kabul edilen öğrencilerin yabancı alan yazını takip edecek ve anlayacak düzeyde İngilizceye sahip olmaları beklenmektedir. Doktora eğitimi ders, yeterlik sınavı ve tez savunması olmak üzere üç kısımdan oluşmaktadır. Programa kabul edilen öğrenciler en az 240 AKTS dersi almak ve başarıyla tamamlamak; yazılıyla birlikte sözlü sınavı içeren doktora yeterlik sınavında başarılı olmaları gerekmektedir. Yeterlik sınavında başarılı olan öğrencilerin, Anabilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir doktora tezi hazırlayıp tez savunmasında başarılı olmaları gerekmektedir.

Amaçlar
Okul Öncesi Eğitimi Doktora programı, öğrencileri üniversitelerin Okul Öncesi Eğitimi Bölümlerinde araştırmacı ve eğitimci olarak görev yapmaları için yetiştirmektedir. Programın temel amacı öğretim ve araştırmaya karşı olumlu tutuma sahip ve kendi alanlarında gerekli profesyonel becerilere sahip akademisyenler yetiştirmektir. Programı tamamlayan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşamında öğrencileri için doğru bir model oluşturan, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip akademisyenler olmaları beklenmektedir. Programın bir diğer amacı ise doktora öğrencilerine eğitim ile ilgili teorilere, yapılan araştırmalara ve değerlendirmelere yönelik özel konuları inceleyerek eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır.


Kabul Koşulları
ALES; YDS ; Mezuniyet notu

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler minimum 240 ( en az 13 ders) AKTS başarıyla tamamlamalı, yeterlilik sınavında başarılı olmalı ve hazırladıkları doktora tezini başarıyla savunmalıdırlar.

İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademik personel olarak görev alabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programi tüm gereksinimlerini yerine getirerek basari ile tamamlayan mezunlar "Okul Öncesi Eğitimi Dr. alaninda Doktora Diplomasi" derecesi alirlar.

Derecenin Seviyesi
Doktora

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler minimum 240 ( en az 13 ders) AKTS başarıyla tamamlamalı, yeterlilik sınavında başarılı olmalı ve hazırladıkları doktora tezini başarıyla savunmalıdırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
İlgili alanda akademik kariyerine devam edebilir.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. HÜSEYİN KIRAN+90 258 296 1130 hkiran@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
2Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
3Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
4Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
5Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
6Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
7Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8Bilişim ve iletişim teknolojilerinin eğitim uygulamalarında kullanılmasına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
9Alanına yönelik ilgi duyduğu araştırma alanı ile ilgili veri toplar, yorumlar, raporlaştırır ve sunar.
10Alanında yürüttüğü çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar.
11Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
12Alanındaki yeni gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda yorumlar.
13Ülkemizde yürütülmekte olan öğretim programlarına yönelik eleştiri ve önerilerini sunar
14Alanında araştırmacıların yetiştirilmesi için özgün içerik geliştirir ve uygular.
15Alanında bağımsız ve işbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

Program Yeterlilik - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 602 EĞİTİMDE NİCEL ARAŞTIRMA 3+0 10 Zorunlu
OKO 617 ERKEN ÇOCUKLUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİNDE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR VE YANSIMALARI 3+0 10 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+0 10 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 625 EĞİTİM İSTATİSTİĞİ 3+010Seçmeli
IKO 654 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME 3+010Seçmeli
OKO 601 ÖĞRENME SÜRECİ OLARAK OYUN 3+010Seçmeli
OKO 607 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZ-DÜZENLEME 3+010Seçmeli
OKO 608 GELİŞİM - ÖĞRENMEDE KURAMSAL ÇERÇEVELER VE EĞİTİME YANSIMALARII 3+010Seçmeli
OKO 609 PSİKOLOJİK İYİ OLMA VE MESLEKTE ETKİLİLİK 3+010Seçmeli
OKO 610 EĞİTİMDE BİREYSEL FARKLILIK ÇALIŞMALARI 3+010Seçmeli
OKO 611 ÇOCUKLA ETKİLİ İLETİŞİMİN DİNAMİKLERİ 3+010Seçmeli
OKO 612 YAKIN İLİŞKİLER, AİLE DİNAMİKLERİ VE YANSIMALARI 3+010Seçmeli
OKO 614 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM 3+010Seçmeli
OKO 616 TOPLUM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ UYGULAMALARI 3+010Seçmeli

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OKO 602 ERKEN ÇOCUKLUKTA FELSEFİ TEMELLER 3+0 5 Zorunlu
OKO 615 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OYUN ARAŞTIRMALARI 3+0 10 Zorunlu
IKO 622 DOKTORA SEMİNERİ - I 0+2 5 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+0 10 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 625 EĞİTİM İSTATİSTİĞİ 3+010Seçmeli
IKO 654 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME 3+010Seçmeli
OKO 601 ÖĞRENME SÜRECİ OLARAK OYUN 3+010Seçmeli
OKO 607 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZ-DÜZENLEME 3+010Seçmeli
OKO 608 GELİŞİM - ÖĞRENMEDE KURAMSAL ÇERÇEVELER VE EĞİTİME YANSIMALARII 3+010Seçmeli
OKO 609 PSİKOLOJİK İYİ OLMA VE MESLEKTE ETKİLİLİK 3+010Seçmeli
OKO 610 EĞİTİMDE BİREYSEL FARKLILIK ÇALIŞMALARI 3+010Seçmeli
OKO 611 ÇOCUKLA ETKİLİ İLETİŞİMİN DİNAMİKLERİ 3+010Seçmeli
OKO 612 YAKIN İLİŞKİLER, AİLE DİNAMİKLERİ VE YANSIMALARI 3+010Seçmeli
OKO 614 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM 3+010Seçmeli
OKO 616 TOPLUM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ UYGULAMALARI 3+010Seçmeli

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 653 ERKEN ÇOCUKLUKTA NİTEL ARAŞTIRMALAR 3+0 10 Zorunlu
IKO 652 DOKTORA SEMİNERİ - II 0+2 5 Zorunlu
OKO 605 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDEKİ MATEMATİK VE FEN ARAŞTIRMALARI 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 10 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 625 EĞİTİM İSTATİSTİĞİ 3+010Seçmeli
IKO 654 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME 3+010Seçmeli
OKO 601 ÖĞRENME SÜRECİ OLARAK OYUN 3+010Seçmeli
OKO 607 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZ-DÜZENLEME 3+010Seçmeli
OKO 608 GELİŞİM - ÖĞRENMEDE KURAMSAL ÇERÇEVELER VE EĞİTİME YANSIMALARII 3+010Seçmeli
OKO 609 PSİKOLOJİK İYİ OLMA VE MESLEKTE ETKİLİLİK 3+010Seçmeli
OKO 610 EĞİTİMDE BİREYSEL FARKLILIK ÇALIŞMALARI 3+010Seçmeli
OKO 611 ÇOCUKLA ETKİLİ İLETİŞİMİN DİNAMİKLERİ 3+010Seçmeli
OKO 612 YAKIN İLİŞKİLER, AİLE DİNAMİKLERİ VE YANSIMALARI 3+010Seçmeli
OKO 614 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM 3+010Seçmeli
OKO 616 TOPLUM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ UYGULAMALARI 3+010Seçmeli

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENS 600 YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK 0+0 15 Zorunlu
ENS 602 TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMA 0+0 15 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
IKO 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
IKO 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
IKO 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IKO 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
IKO 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
DOKTORA SEMİNERİ - IZ** ************
DOKTORA SEMİNERİ - IIZ************* *
DOKTORA TEZİZ***************
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİZ***************
EĞİTİMDE NİCEL ARAŞTIRMAZ ****** *******
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OYUN ARAŞTIRMALARIZ******* *******
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDEKİ MATEMATİK VE FEN ARAŞTIRMALARIZ************ **
ERKEN ÇOCUKLUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİNDE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR VE YANSIMALARIZ******* ** ****
ERKEN ÇOCUKLUKTA FELSEFİ TEMELLERZ*** ***********
ERKEN ÇOCUKLUKTA NİTEL ARAŞTIRMALARZ***************
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ               
TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMAZ***************
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKZ****** ********
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÇOCUKLA ETKİLİ İLETİŞİMİN DİNAMİKLERİ S***************
EĞİTİM İSTATİSTİĞİS **** * *******
EĞİTİMDE BİREYSEL FARKLILIK ÇALIŞMALARIS***************
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRMES***************
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZ-DÜZENLEME S**********  **
GELİŞİM - ÖĞRENMEDE KURAMSAL ÇERÇEVELER VE EĞİTİME YANSIMALARIIS***************
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM S***************
ÖĞRENME SÜRECİ OLARAK OYUN S**** *********
PSİKOLOJİK İYİ OLMA VE MESLEKTE ETKİLİLİKS***************
TOPLUM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ UYGULAMALARIS******* ** ****
YAKIN İLİŞKİLER, AİLE DİNAMİKLERİ VE YANSIMALARIS***************
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi
© 2019 PAU