EBS PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi

 DOKTORA . FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ . ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI

1663 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ DR.

GENEL BİLGİLER
Endüstri Mühendisliği Doktora Programı Endüstri Mühendisliği Bölümü tarafından hazırlanan ve yürütülen bir programdır. İlk doktora öğrencilerini 2013-2014 akademik yılında kabul etmiştir. Eğitim dili Türkçe olan programda, programı kazanan öğrencilerden Fen Bilimleri Enstitüsünün belirlediği kriterlerde yabancı dil bilgisine sahip olmaları istenir. Programda güncel ve pratiğe yakın bir araştırma odaklı mühendislik eğitimi verilmesi temel ilke olarak benimsenmiştir. Endüstri Mühendisliği Programında, Yöneylem ve Endüstri Mühendisliği ana bilim dallarında teorik ve uygulamalı dersler önerilmektedir. Programda yürütülen derslerin bir bölümü bölüm dışından konusunda uzman öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Sürekli gelişimin benimsendiği programın gelişimi için program geliştirme çalışmaları belirli dönemlerde yapılmaktadır. Program ile en güncel bilgiler, http://endustri.pau.edu.tr internet alanından alınabilir.

Amaçlar
Endüstri Mühendisliği Programının amacı; Tedarik Zinciri Yönetimi, Depo Operasyonları Yönetimi, Terminal Operasyonları Yönetimi, Karar Destek Sistemleri, Hücresel Üretim Sistemleri, Üretim Sistemlerinin Modellemesi ve Analizi, Geri Dönüşüm Sistemleri, Çevreye Duyarlı Üretim, Demontaj Sistemleri, Montaj-Demontaj Hat Dengeleme, Çizelgeleme, Ürün Tasarımı, Enerji Sistemleri ve Yönetimi, Tesis Yer Seçimi ve Dağıtım Sistemleri gibi temel Endüstri Mühendisliği konularından birinde uzmanlaşmış öğrenciler yetiştirmenin yanı sıra, bağımsız araştırma yapabilme yeteneğine sahip araştırmacı ve yöneticiler yetiştirmektir. Ayrıca Program Eğitim Amaçları 1.Verimlilik ve Kalite Geliştirme Faaliyetlerinin Yönetimi Verimliliği artırmayı mesleki felsefe olarak esas alan, içinde yer aldığı iş sistemi ile birlikte yaşadığı topluma kadar uzanan çevresel tüm unsurlar için verimlilik alanında fikir üreten, kalite geliştirme faaliyetleri planlayan, bu alanlardaki çalışmalara destek veren ve uygulamalarının yürütücüsü olan; 2. Endüstriyel ve/veya Hizmet Sistemlerinin Tasarımı ve Yönetimi Tedarik zincirlerini oluşturan endüstriyel sistemlerin, lojistik faaliyetlerin ve/veya hizmet sistemlerinin tasarımı, yeniden yapılandırılması veya geliştirilmesi ile, ürün tasarımı veya geliştirilmesi projelerini planlayan, projelerin yatırım analizlerini yapan, proje sürecinde diğer disiplinlerin katkılarını koordine edebilecek bilgi düzeyi ve iletişim yetkinliğine sahip olarak projeyi yöneten; 3. Yönetimde Verilere Dayalı Analiz ve Analitik Karar Verme Sistem yaklaşımının temel felsefeleri ışığında, iş süreçlerinde karşılaşılan problemlerin tanımlanmasında ve çözümünde, verilere dayalı analiz ve analitik karar verme yöntemlerini kullanan; 4. Bilişim ve Üretim Sistemleri Entegrasyonu Değişim sürecini yorumlayan, değişimin iş sistemlerinin modernizasyonuna yansıtılması için yönetim, işletim, bilişim ve üretim sistemleri alanlarında gerekli geliştirme kriterlerini belirleyen ve kurumsal kaynakların planlanması projelerini yürüten; 5. Üretim ve/veya Hizmet Sistemlerinin Planlanması Üretim ve hizmet sistemlerinin planlanması, yürütülmesi ve kontrol edilmesine yönelik mesleki edinimleri doğrultusunda yöntem geliştiren, uygulama süreçlerini tasarlayan ve stratejik planlar hazırlayarak sürdürülebilirliği yöneten, 6. Kalite, İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Yönetimi Ulusal ve/veya uluslar arası yayınlanan kalite, iş sağlığı ve güvenliği, çevre, sosyal uygunluk vd. genel yönetim sistemleri standartları ile sektörlere özel tanımlanan standartları anlayan, yorumlayan ve faaliyet gösterdiği alana uyarlayarak entegre yönetim sisteminin tasarımını yapan, yönetim sistemleri uygulamalarını yöneten; 7. Global Düzeyde Mesleki İletişim ve Paylaşım Öncelikle mesleki gelişimin ve faaliyet gösterdiği iş sisteminin sürdürülmesinin gerektirdiği uluslar arası düzeyde iletişimi kurarak, bilimsel, sosyal, kültürel paylaşım sağlayan Endüstri Yüksek Mühendisleri yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
ALES; YDS/ÜDS/KPDS; Mezuniyet notu

Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet için öğrencinin 21 kredilik ders yükünü en az 3.30/4.00 ortalama ile tamamlaması ve ayrıca ölçme ve değerlendirme ile ilgili 2 dersi ve bilimsel araştırma teknikleri ile ilgili dersi tamamlamış olması, en az iki araştırma semineri vermesi, yeterlilik sınavından başarılı olması ve bir doktora tezi hazırlayıp başarılı bir şekilde savunması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlarımız, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyonda görev yapabilecekleri gibi bağımsız araştırmalarına devam edebilirler. Ayrıca özel sektörde, kamu kuruluşlarında ve araştırma merkezlerine üst düzey pozisyonlarda görev alabilirler.

Kazanılan Derece
Programi tüm gereksinimlerini yerine getirerek basari ile tamamlayan mezunlar "Endüstri Mühendisliği Dr. alaninda Yüksek Lisans Diplomasi" derecesi alirlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Mezuniyet için öğrencinin 21 kredilik ders yükünü en az 3.30/4.00 ortalama ile tamamlaması ve ayrıca ölçme ve değerlendirme ile ilgili 2 dersi ve bilimsel araştırma teknikleri ile ilgili dersi tamamlamış olması, en az iki araştırma semineri vermesi, yeterlilik sınavından başarılı olması ve bir doktora tezi hazırlayıp başarılı bir şekilde savunması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
İlgili alanda akademik kariyerine devam edebilir.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2Karmaşık endüstri mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4Endüstri Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma yetkinliği; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama yetkinliği
6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bireysel sorumluluk alabilme ve etkin biçimde çalışabilme ve yönetme becerisi
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
8İş hayatında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınmaya dayalı proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi yetkinliği
9Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
10Teorik araştırmaları inceleme, analiz etme ve özgün değeri olan yeni araştırma problemlerini tespit edebilme yeteneği
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

Program Yeterlilik - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 611 STOKASTİK SÜREÇLER 3+0 7,5 Zorunlu
- Endüstri Mühendisliği Dr. Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- Endüstri Mühendisliği Dr. Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- Endüstri Mühendisliği Dr. Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Endüstri Mühendisliği Dr. Seçmeli-1
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 501 OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ I 3+07,5Seçmeli
ENM 503 İSTATİSTİKSEL DENEY TASARIMI 3+07,5Seçmeli
ENM 504 KARAR ANALİZİ VE ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME 3+07,5Seçmeli
ENM 505 TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ 3+07,5Seçmeli
ENM 506 OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ II 3+07,5Seçmeli
ENM 507 SEZGİSEL YÖNTEMLER VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
ENM 509 ŞEBEKE OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 510 KALİTE MÜHENDİSLİĞİ 3+07,5Seçmeli
ENM 511 İLERİ ÜRETİM PLANLAMASI VE KONTROLÜ 3+07,5Seçmeli
ENM 512 MÜHENDİSLİKTE PROJE YÖNETİMİ 3+07,5Seçmeli
ENM 513 REKABETÇİ ÜRETİM YÖNETİM YAKLAŞIMLARI 3+07,5Seçmeli
ENM 515 ŞEBEKE OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 517 İLERİ SİMÜLASYON 3+07,5Seçmeli
ENM 523 ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL ANALİZ 3+07,5Seçmeli
ENM 524 İLERİ STOK YÖNETİMİ 3+07,5Seçmeli
ENM 526 ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ VE TAHMİN TEKNİKLERİ 3+07,5Seçmeli
ENM 528 BULANIK KÜME TEORİSİ 3+07,5Seçmeli
ENM 530 YER SEÇİMİ VE YERLEŞİM OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 531 DOĞRUSAL OLMAYAN PROGRAMLAMA 3+07,5Seçmeli
ENM 532 KUYRUK SİSTEMLERİ 3+07,5Seçmeli
ENM 550 ENDÜSTRİYEL OPTİMİZASYON 3+07,5Seçmeli
ENM 555 MATLAB VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
ENM 560 HİZMET SİSTEMLERİNİN OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 561 GÜVENİLİRLİK MÜHENDİSLİĞİ 3+07,5Seçmeli
ENM 562 KARAR VERMEDE BULANIK MANTIK UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
ENM 563 İLERİ LOJSİTİK OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 564 VERİ MADENCİLİĞİ 3+07,5Seçmeli

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 698 DOKTORA SEMİNERİ - I 0+2 7,5 Zorunlu
ENM 508 ÜRETİMDE SIRALAMA VE ÇİZELGELEME 3+0 7,5 Zorunlu
- Endüstri Mühendisliği Dr. Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
- Endüstri Mühendisliği Dr. Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Endüstri Mühendisliği Dr. Seçmeli-2
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 501 OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ I 3+07,5Seçmeli
ENM 503 İSTATİSTİKSEL DENEY TASARIMI 3+07,5Seçmeli
ENM 504 KARAR ANALİZİ VE ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME 3+07,5Seçmeli
ENM 505 TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ 3+07,5Seçmeli
ENM 506 OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ II 3+07,5Seçmeli
ENM 507 SEZGİSEL YÖNTEMLER VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
ENM 509 ŞEBEKE OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 510 KALİTE MÜHENDİSLİĞİ 3+07,5Seçmeli
ENM 511 İLERİ ÜRETİM PLANLAMASI VE KONTROLÜ 3+07,5Seçmeli
ENM 517 İLERİ SİMÜLASYON 3+07,5Seçmeli
ENM 523 ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL ANALİZ 3+07,5Seçmeli
ENM 524 İLERİ STOK YÖNETİMİ 3+07,5Seçmeli
ENM 526 ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ VE TAHMİN TEKNİKLERİ 3+07,5Seçmeli
ENM 528 BULANIK KÜME TEORİSİ 3+07,5Seçmeli
ENM 530 YER SEÇİMİ VE YERLEŞİM OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 532 KUYRUK SİSTEMLERİ 3+07,5Seçmeli
ENM 550 ENDÜSTRİYEL OPTİMİZASYON 3+07,5Seçmeli
ENM 555 MATLAB VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
ENM 560 HİZMET SİSTEMLERİNİN OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 561 GÜVENİLİRLİK MÜHENDİSLİĞİ 3+07,5Seçmeli
ENM 562 KARAR VERMEDE BULANIK MANTIK UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
ENM 563 İLERİ LOJSİTİK OPTİMİZASYONU 3+07,5Seçmeli
ENM 564 VERİ MADENCİLİĞİ 3+07,5Seçmeli

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 897 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3+0 7,5 Zorunlu
FBE 896 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3+2 7,5 Zorunlu
ENM 699 DOKTORA SEMİNERİ - II 0+2 7,5 Zorunlu
FBE 610 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK 3+0 7,5 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENS 600 YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK 0+0 20 Zorunlu
ENS 602 TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMA 0+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
ENM 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
ENM 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
ENM 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENM 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
ENM 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİKZ          
DOKTORA SEMİNERİ - IZ**********
DOKTORA SEMİNERİ - IIZ**********
DOKTORA TEZİZ          
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİZ**********
GELİŞİM VE ÖĞRENMEZ          
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ          
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRMEZ**********
STOKASTİK SÜREÇLERZ          
TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMAZ          
ÜRETİMDE SIRALAMA VE ÇİZELGELEMEZ**********
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKZ          
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
BULANIK KÜME TEORİSİS**********
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL ANALİZS**********
DOĞRUSAL OLMAYAN PROGRAMLAMAS          
ENDÜSTRİYEL OPTİMİZASYONS**********
GÜVENİLİRLİK MÜHENDİSLİĞİS**********
HİZMET SİSTEMLERİNİN OPTİMİZASYONUS          
İLERİ LOJSİTİK OPTİMİZASYONUS**********
İLERİ SİMÜLASYONS**********
İLERİ STOK YÖNETİMİS**********
İLERİ ÜRETİM PLANLAMASI VE KONTROLÜS**********
İSTATİSTİKSEL DENEY TASARIMIS**********
KALİTE MÜHENDİSLİĞİS**********
KARAR ANALİZİ VE ÇOK KRİTERLİ KARAR VERMES**********
KARAR VERMEDE BULANIK MANTIK UYGULAMALARIS**********
KUYRUK SİSTEMLERİS**********
MATLAB VE UYGULAMALARIS**********
MÜHENDİSLİKTE PROJE YÖNETİMİS          
OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ IS**********
OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ IIS**********
REKABETÇİ ÜRETİM YÖNETİM YAKLAŞIMLARIS          
SEZGİSEL YÖNTEMLER VE UYGULAMALARIS**********
ŞEBEKE OPTİMİZASYONUS**********
TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİS**********
VERİ MADENCİLİĞİS**********
YER SEÇİMİ VE YERLEŞİM OPTİMİZASYONUS**********
ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ VE TAHMİN TEKNİKLERİS**********
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi