3683 KANSER MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ DR.

GENEL BİLGİLER
Kanser moleküler biyolojisi Yüksek Lisans programı Kanser moleküler biyolojileri ve genetiği alanında çalışmaları kapsar. Tıbbi genetik Anabilim dalı altında kurulan bu Yüksek lisans programı Tıbbi Genetik AD araştırma alt yapısını kullanmaktadır. Hücre kültürü, RT_PCR, Clonlama, Western blotlama vb güncel tekniklerin kullanılarak öğrencilerin kanser biyolojisi alanında yetişmesine olanak sağlamaktadır

Amaçlar
Bu programın amacı Günümüz bilmine hizmet edecek kanser moleküler biyolojisi alanında tüm tekniklere hakim bilim insanı yetiştirmektir


Kabul Koşulları
Kanser moleküler biyolojisi alanında Yüksek Lisans derecesine sahip öğrenciler bu porgrama kabul edilmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Lisansüstü ders programından alınan derslerin başarılı bir şekilde tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasından sonra tez çalışması, danışman öğretim üyesinin nezaretinde yapılarak teslim edilmelidir. Ayrıca, bu tez çalışmasının atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde sunulması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Kanser Moleküler Biyolojisi Dr. alanında Doktora Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Doktora

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Lisansüstü ders programından alınan derslerin başarılı bir şekilde tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasından sonra tez çalışması, danışman öğretim üyesinin nezaretinde yapılarak teslim edilmelidir. Ayrıca, bu tez çalışmasının atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde sunulması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. HAKAN AKÇA  hakca@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Kanser moleküler biyolojisi Yüksek Lisans programı Kanser moleküler biyolojileri ve genetiği alanında çalışmaları kapsar. Tıbbi genetik Anabilim dalı altında kurulan bu Yüksek lisans programı Tıbbi Genetik AD araştırma alt yapısını kullanmaktadır. Hücre kültürü, RT_PCR, Clonlama, Western blotlama vb güncel tekniklerin kullanılarak öğrencilerin kanser biyolojisi alanında yetişmesine olanak sağlamaktadır
2Bilimsel araştırma laboratuarlarında çalışma ilkelerini benimser ve etkin bir biçimde uygular.
3Disiplinlerarası bilimsel araştırmalarda ekip çalışmasının temel disiplinlerini etkin bir biçimde uygular ve sorumluluklarını yerine getirir.
4 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilinci ile bilimsel ve teknolojik gelişimleri takip eder ve uygular.
5Sağlık Bilimleri alanında eleştirel ve yapıcı düşünme ve uygulama becerisi kazanır.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Seçmeli 1 3+3 5 Seçmeli
- Seçmeli 1 3+3 5 Seçmeli
- Seçmeli 1 3+3 5 Seçmeli
- Seçmeli 1 3+3 5 Seçmeli
- Seçmeli 1 3+3 5 Seçmeli
- Seçmeli 1 3+3 5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMB 697 SEMİNER I 0+2 12 Zorunlu
- Seçmeli 2 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 2 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 2 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 2 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 2 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 2 3+3 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMB 697 SEMİNER I 0+2 4 Zorunlu
SBE 701 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3+2 4 Zorunlu
SBE 700 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli 3 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+3 3 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+3 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENS 600 YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK 0+0 20 Zorunlu
ENS 602 TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMA 0+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMB 800 DOKTORA TEZİ 6+0 20 Zorunlu
KMB 830 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMB 800 DOKTORA TEZİ 6+0 20 Zorunlu
KMB 830 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMB 830 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
KMB 800 DOKTORA TEZİ 6+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMB 830 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
KMB 800 DOKTORA TEZİ 6+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
DOKTORA TEZİZ     
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİZ     
GELİŞİM VE ÖĞRENMEZ     
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ     
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRMEZ     
SEMİNER IZ     
TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMAZ     
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKZ     
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
ANTİKANSER TEDAVİLERİN MOLEKÜLER MEKANİZMALARIS     
GENETİK TANI MERKEZİ UYGULAMALARI IIS     
HÜCRE MEMBRANI VE SİNYAL İLETİMİ MEKANİZMALARIS     
HÜCRESEL MOLEKÜLER MEKANİZMALAR ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS     
İLERİ GENETİK TANI MERKEZİ UYGULAMALARI S     
İLERİ GENETİK TANI MERKEZİ UYGULAMALARI IIS     
KANSER ARAŞTIRMALARINA ÖZEL EPİDEMİYOLOJİK YÖNTEMLERS     
KANSER BİYOKİMYASIS     
KANSER HİSTOPATOLOJİSİ VE SİTOPATOLOJİSİS     
KANSER HÜCRE KÜLTÜRÜS     
KANSER HÜCRESİNİN ÖZELLİKLERİS     
KANSER KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİS     
KANSER MOLEKÜLER EPİDEMİYOLOJİSİS     
KANSEROMİKLERE GİRİŞS     
KLİNİK ONKOLOJİS     
KÖK HÜCRE KAVRAMI VE KANSERS     
MAKROMOLEKÜLLERİN SENTEZİ VE YIKIMIS     
METABOLİZMA VE ENERJİS     
METASTAZ BİYOLOJİSİS     
ONKOLOJİYE GİRİŞS     
TRANSLASYONEL ONKOLOJİYE GİRİŞS     
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi